Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vdl 2004-avi -> Pinnacle 8?
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Leo IJ.
Hoi Vdl-vrienden!

't Is eigenlijk meer een Pinnacle-vraag, maar omdat ik weet dat velen met zowel Vdl als met Pinnacle werken, gooi ik mijn vraag toch in deze groep:

Waarom wil Pinnacle (8) de met Vdl 2004 of Windows Moviemaker aangemaakte avi-bestanden niet importeren? Andersom gaat wel! Heeft dat misschien iets met de avi-codeerformat te maken?

Wie helpt mij uit de 'brand'?

Groeten,

huh.gif

Leo.
plemmens
Leo,
Studio werkt met type II avi bestanden, en waarschijnlijk heb je VdL een type I avi bestand laten maken.
Dit is niet bepaald een probleem en je kan het op 2 manieren oąplossen:
1. Je laat VdL een type I dv avi bestand maken.
2. Je zet het reeds gemaakte VdL type I bestand om naar type II met een gratis te downloaden conversieprogramma van Canopus. Deze DV Fileconvertor vind je hier.
Die laatste gaat zonder kwalititsverlies.
Leo IJ.
QUOTE(plemmens @ Mar 30 2004, 12:40 PM)
Leo,
Studio werkt met type II avi bestanden, en waarschijnlijk heb je VdL een type I avi bestand laten maken.
Dit is niet bepaald een probleem en je kan het op 2 manieren oplossen:
2. Je zet het reeds gemaakte VdL type I bestand om naar type II met een gratis te downloaden conversieprogramma van Canopus. Deze DV Fileconvertor vind je hier.

Hartelijk dank, 'plemmens'!

Ik ga het proberen...

Je hoort er van!

Groeten,

Leo.
Leo IJ.
QUOTE(Leo IJ. @ Mar 30 2004, 03:57 PM)
QUOTE(plemmens @ Mar 30 2004, 12:40 PM)
Leo,
Dit is niet bepaald een probleem en je kan het op 2 manieren oplossen:

Hartelijk dank, 'plemmens'!

Ik ga het proberen...

Je hoort er van!

Groeten,

Leo.

Hier ben ik weer...

Het lukt mij niet de Vdl-avi's te converteren naar welke Avi format dan ook. Het gratis programmaatje weigert de Vdl-avi's (DV) in behandeling te nemen. Ik zal misschien iets verkeerd doen bij het exporteren van de film vanuit Vdl? Zoveel opties zijn er overigens niet: de 'gewone' avi-format, die wel geconverteerd kan worden, maar volgens mij aanmerkelijk mindere beeldkwaliteit oplevert en de 'betere' DV-avi format, die ik dus niet geconverteerd kan krijgen.

Ik heb nog eens in Vdl gekeken bij de opties bij de avi-export, maar daar kan ik nergens een mogelijkheid vinden om te kiezen voor Avi-1 of Avi-2. Moet ik dat tóch bij de codecs zoeken? Of wordt met Avi-1 de (kwalitatief mindere) standaard bedoeld en met Avi-2 de DV-avi?

Ik weet dat er veel meer video-knutselaars zijn die zowel Vdl als Pinnacle gebruiken. Ik hou me steeds aanbevolen voor tipsde vraag: "Hoe gaan jullie te werk, als jullie een filmpje na bewerking in Vdl ook nog in Pinnacle willen bewerken? Kan ik er dan beter een MPEG van maken?

Groeten,

Leo.
Marie-Lein
Leo, bij het opnemen van een film kan je ook AVI formaat kiezen (geavanceerd: avi uncompressed). Je slaat je filmopnames gewoon op in een bepaalde directory, je eigenlijke film, sla je ook op (*.mvd). Als je in pinnacle dan bent, kan je gewoon de opnames gebruiken, zonder probleem

mvg

Marie-Lein wub.gif
plonie
wub.gif He Marie je gaat het al aardig leren
Marie-Lein
Plonie, ik wist dit al heel lang hoor, heb mijn gebruiksaanwijziging gelezen hč wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.