Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Indeling Dvd
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Binkie
Dag medegebruikers,

Ik wilde graag mijn DVD indelen op deze manier:

-1- Intro (Bij het plaatsen van de DVD in de player)

-2- Hoofdmenu met de volgende keuzes:
keuze 1 - Play movie (film start vanaf begin tot eind)
keuze 2 - Scene selectie (kijker kiest voor submenu met de scene selectie)
keuze 3 - Bonus film (kijker kiest voor bv een dia-show of extra film)

Dit is eigenlijk wat ik wil gaan inrichten bij het opzetten van mijn DVD...
Simpelweg wordt het een DVD die je ook in de winkel koopt, qua opmaak.

Na vele tests is alles me gelukt alleen bij het eerste menu (hoofdmenu) kan ik maar slechts 1 keuze sturing maken, namelijk: het submenu met de scene selectie of hij speelt de film vanaf het begin af...?

Wie weet raad?

By the way: Ik kan op DVD+R of op DVD-R branden? welke keuze is het beste om te branden zodat mijn gemaakte film overal op afspeelbaar is?

Hopende op een antwoord,

verblijf ik,

met vriendelijke groet,

Binkie wink.gif
plonie
Ik adviseer je de + tenemen, deze is meer compatibel dan de -
Wat betreft de menu opbouw: deze is nog niet zover dat aan jou wensen voldaan kan worden.

I wub.gif k hoop je weer een stukje geholpen te hebben.
Marie-Lein
Binkie, waarom probeer je niet je film te kopiëren, of 2 maal te openen, dan 1 film te kiezen 'zonder hoofdstukken', wel je hoofstukken maken, en de ander 'met hoofdstukken'.
Een derde keuze kan je dan de diashow nemen.

Persoonlijk weet ik niet of dit zal lukken, ikzelf heb het nog niet uitgeprobeerd.

Ik wil het zelf wel eens proberen, maar op dit moment heb ik het onzettend druk, misschien een ideetje

mvg
Marie-Lein
Binkie
Dag Marie-Lein,

Bedankt voor je reactie (Plonie also)! biggrin.gif

Kort wil ik zeggen dat het vervelend is dat het hoofdmenu (na de intro) slechts maar uit 1 keuze kan worden gemaakt (het submenu, met de scene selectie), het gaat mijn puur om de opmaak van de DVD. Een DVD die ik in de winkel koop, start ook met een intro en dan verschijnt er een keuze menu, waarbij je dus direct kunt kiezen - play movie - scene selectie -bonus materiaal -

En dat is wat ik graag zou willen maken...?

Zou het niet mogelijk zijn om direct het Submenu te laten verschijnen na de intro?

Graag zou ik ook het volgende willen weten:

Alle DVD's die ik in de winkel koop kan ik zonder problemen overal in laten spelen, de computer en in elke willekeurige DVD player. Nu brand ik op DVD+R en DVD-R...en het is maar telkens de vraag of hij wel of niet speelt??? sad.gif

Moet ik nu mijn brander aanpassen? En ik wil gewoon regio vrij branden. Mijn materiaal is copyright vrij, en mag door elke player wereldwijd worden gezien!

Wie heeft hier voor mijn informatie over? Je zou me er vreselijk mee helpen!

Thanx

Binkie
Marie-Lein
Binkie, de enige raad die ik je kan geven is, brand op DVD -RW

Zie of je film ok is

Maak dan een kopie met Nero

Persoonlijk heb ik zelf meegemaakt dat, de dvd gebrand met vdl,niet zo vlot afgespeeld werd. De dvd's die gekopieerd werden met Nero, wel daar had mijn homedvdspeler geen last mee.

Hopelijk ben je hier iets mee

Mvg
Marie-Lein
Binkie
Dag Marie-Lein,

Thanx

....hey..yeh....dat is ook een idee, mijn computer met vdl 2004 plus (schoon..!) loopt als een treintje, werkelijk nog nooit problemen gehad! En als ik dan de master op andere systemen (branders) kan dupliceren tot ik mijn gewenste master heb (regio vrij) die op elke computer of player speelt heb ik ook het gewenste resultaat!

Wel komisch is dat iedereen een andere mening heeft over de drager ( + of - )
Maar goed ik blijf volhouden!

Tanx again!

Binkie... biggrin.gif
plonie
QUOTE(Binkie @ Mar 27 2004, 05:12 PM)
Dag medegebruikers,

Ik wilde graag mijn DVD indelen op deze manier:

-1- Intro (Bij het plaatsen van de DVD in de player)

-2- Hoofdmenu met de volgende keuzes:
keuze 1 - Play movie (film start vanaf begin tot eind)
keuze 2 - Scene selectie (kijker kiest voor submenu met de scene selectie)
keuze 3 - Bonus film (kijker kiest voor bv een dia-show of extra film)

Dit is eigenlijk wat ik wil gaan inrichten bij het opzetten van mijn DVD...
Simpelweg wordt het een DVD die je ook in de winkel koopt, qua opmaak.

Na vele tests is alles me gelukt alleen bij het eerste menu (hoofdmenu) kan ik maar slechts 1 keuze sturing maken, namelijk: het submenu met de scene selectie of hij speelt de film vanaf het begin af...?

Wie weet raad?

By the way: Ik kan op DVD+R of op DVD-R branden? welke keuze is het beste om te branden zodat mijn gemaakte film overal op afspeelbaar is?

Hopende op een antwoord,

verblijf ik,

met vriendelijke groet,

Binkie wink.gif

wub.gif Dit is wel mogelijk in Studio9, het werkt perfect.
Inge
QUOTE(Binkie @ Mar 28 2004, 06:18 PM)
Kort wil ik zeggen dat het vervelend is dat het hoofdmenu (na de intro) slechts maar uit 1 keuze kan worden gemaakt (het submenu, met de scene selectie), het gaat mijn puur om de opmaak van de DVD. Een DVD die ik in de winkel koop, start ook met een intro en dan verschijnt er een keuze menu, waarbij je dus direct kunt kiezen - play movie - scene selectie -bonus materiaal -

En dat is wat ik graag zou willen maken...?

Als je kiest voor uitgebreid dvd menu (enhanced dvd layout) en je "staat" op de film in het menu en je doet: OK... dan start de film in zijn geheel (dus zonder submenu).
Kies je de pijltjes die ernaast staan in het hoofdmenu (bv >> met een cirkeltje eromheen) dan kom je in het submenu. Je kunt bij het navigatievenster aanvinken welke scenes je in het submenu wilt hebben (wel markers aanbrengen in je film). Je ziet dan in het submenu plaatjes van de hoofdstukken. Als je op een hoofdstuk klikt start de film vanaf dat punt.
ALs je een 2e film laadt bij video-editor naast de 1e film (maak er een projekt van) dan kan dat je diashow zijn of bonusmateriaal welke je ook in het hoofdmenu kunt kiezen.

Zo ziet het menu er dan uit:

In het hoofdmenu kun je rondwandelen van de ene naar de andere film of submenu (oranje rand eromheen). Daarna OK op afstandsbediening.

Succes, Inge cool.gif
Binkie
Dag Inge,

Ik ga direct weer op onderzoek uit... Dank jullie allemaal voor jullie hulp..

Tot gauw!

rolleyes.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.