Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Welf Formaat Foto's
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
jek
Ik wil met 'Video de luxe' met een serie foto's een film maken.
Ik heb b.v. een hele serie dia's van een vakantie van vroeger gescanned.
Ik heb die foto's opgeslaten in het tiff formaat.
Edoch...
als ik dan met die afbeeldingen een filmpje maak, zijn de afbeeldingen bijzonder
slecht: grof en smoezelig.
Ik heb nu een aantal tiffs omgezet naar BMP.
Ik heb nog geen filmpje kunnen maken, maar tijdens het samenstellen
lijken de afbeeldingen een stuk beter.
Zijn er tips over het soort formaat van opslaan, de grootte van de afbeelding en
de resolutie van de scan?
alvast bedankt,
jek
plonie
wat denk je van JPG
Inge
800*600 pixels
mschagen
Het algorithme wat vdl gebruikt om afbeeldingen te herschalen is niet erg goed (wel snel). In het algemeen wordt daarom aangeraden om wanneer mogelijk de afbeeldingen van tevoren met een goed grafisch programma te herschalen tot de gewenste resolutie (720-576 voor beeldvullend dv).
plonie
biggrin.gif Zo zie je maar weer, samen zijn we sterk
jek
Allereerst hartelijk dank voor de tips! smile.gif

Voor mij lijkt JPG niet altijd het beste: ik werk als grafisch ontwerper bij een uitgeverij. Als we daar JPGs binnen krijgen zijn ze meestal niet te gebruiken voor het maken van drukwerk. Veel mensen sturen ons zo klein mogelijke bestanden. Dat is natuurlijk logisch, want ze worden dan sneller via E-mail verstuurd.
Het nadeel is dat de kwaliteit naar beneden gaat als het gecomprimeerd wordt.
Bij het maken van films ligt het wellicht anders. Ik ga het proberen.user.gif

Het is natuurlijk tijdsbesparend als de beelden op het preciese rasterformaat worden op geslagen.
Alleen wil ik af en toe kunnen inzoemen en van links naar rechts (ofzo) kunnen bewegen. Dan heb je toch een wat grotere resolutie nodig.
Nogmaals bedankt voor de tips, ik ga het een en ander proberen,
jek
FransS
Hoi JEK ,

de foto's die ik meestal inporteer zijn het format dat ook gemaakt is en niet nog eens gecomprimeerd ze zijn zo van het kaartje 2048x1536 en dit gaat bij mij heel goed.

Frans S. user.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.