Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Waar Vind Ik Picture In Picture
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Marie-Lein
Hallo allemaal,

Bij de demo van vdl, is er sprake van picture in picture. Alleen ik kan dit maar niet vinden.

Wie heeft er nog al picture in picture gebruikt?

Mijn dank is groot

Marie-Lein
holleman.t
????????????????????
plemmens
PIP kan op volgende manier:
1. Sleep de scene die je als achtergrond wil naar de eerste track op de tijdlijn.
2. Sleep de scene die je verkleind wil weergegeven zien bovenop de achtergrond, naar de tweede track op de tijdlijn. (of de derde als de tweede een geluidsfragment bevat)
3. Rechtsklik op de scene van 2 hierboven en kies voor video-effecten.
4. In de videocontroller, verminder hoogte en breedte met de – pijltjes en sleep het verkleinde beeld naar de plaats waar je het wil hebben.
5. Sluit de videocontroller en klaar is kees.
Via de knop “Num. Edit” in de videocontroller kan je eventueel de waarden numeriek invoeren.
Succes ermee.

Later bijgevoegd: Door de bovenste handle van de onderste scene naar beneden te halen kan je het bovendien gedeeltelijk transparant maken. Dit geeft weer een ander leuk effect.
holleman.t
Twee scenes onder elkaar zetten , de picture die je wilt verkleinen om in het hoofdscherm te zetten is dan de onderste, je zal van één het geluid moeten weg halen of muten anders hoor je natuurlijk 2 sporen door elkaar heen of dat moet de bedoeling zijn dan niet, dan de onderste selecteren om vervolgens dan naar Video-Effecten te gaan en in dit scherm moet bij Mode de optie Stamp geselecteerd zijn.
Als je bij Zoom de link selecteerd dan blijft de film het orginele formaat in afmeting houden. Dan kan je met de + en - het beeld veranderen.
Met daarnaast de optie Position kan je de plaats bepalen waar je hem wilt hebben.
En klaar is Marie-Lein
holleman.t
Oh. ik zie dat de heer Plemmens me reeds voor ging maar vergeet te vermelden dat het te bewerken stuk op Stamp moet staan.

Ps. Ik wil gelijk even vermelden dat deze handeling in VDL 1.0 vele malen makkelijker gaat, want dit gebeurt gewoon in het preview vensterje door met de muis een vierkantje te trekken naar het formaat en plaats.
Hier kan je een demootje downloaden van ongeveer 2,9 mb die ik op die manier heb gemaakt.
Is welliswaar geen PIP maar wel op de hier beschreven manier gedaan in VDL 1.0
Groete van Teun
Inge
Wauw Plemmens... dat is een super gave methode van presenteren !!!
Die kende ik nog niet....
Maarja, ik heb de slechte eigenschap om gewoon te beginnen en er wel achter komen hoe het werkt, maar nooit eens een gebruiksaanwijzing door te nemen met het gevolg dat je dingen over het hoofd ziet....

Bedankt!!!

rolleyes.gif
FransS
Hoi Marie-Lein ,

Ik vind dat PLemmens het al zo goed heb uit gelegd eigenlijk het zelfde als ik je in de voor avond al had gechat voor dat er eigenlijk al een bericht hier op stond ,maar wil je nog je scraenprinten dan stuur ik ze nog ,laat het maar weten .
En sterkte nog rustig aandoen breekt het lijntje niet.

Frans S. user.gif top.gif nurse.gif men_ani.gif
Marie-Lein
Hoy,

Bedankt allemaal voor de goeie uitleg, ik heb me echt rot gezocht naar pip. Ik bekeek de demo, en dacht werkelijk dat het onder video-FX zou te vinden zijn.

In ieder geval ben ik er ontzettend blij mee!!!

nogmaals bedankt!
Ebee
Hallo mensen,

Dit zijn inderdaad de leukere dingen...
Je kan bijvoorbeeld de p.i.p. ook over het scherm laten bewegen door met de objectcurves de X en Y te laten veranderen, of nog spannender terwijl de p.i.p over het scherm beweegd, ook de grootte laten varieren.

Leuk he, de een roept iets en dit resulteerd gelijk weer in een heleboel zin om te monteren.

P.s. Ik ga vanmiddag studio 9 bekijken (niet om gelijk over te lopen, maar ik hoor hier heel veel positieve dingen over). Heeft iemand hier ervaring mee, en dan in combinatie met vdl?

Groeten allemaal,

Ed
plemmens
Ik gebruik ze allebei.
Voor 90% Studio 9 en voor 10% VdL.
Kijk ook hier eens een keertje.
Gaat wel nog over Studio 8.
plonie
Ik ook maar dan Studio9 en 5 % VDL4
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.