Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cut En Paste Vanuit Modus Storyboard
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
J.Klunder
Wie kan mij helpen ?

Ik probeer een deel van een reeds gemaakte film te importeren in een andere film. Eerst geprobeerd vanuit modus timelijn, echter de kopie verschijnt iets verschoven naast het orgineel in dezelfde film. Uit de handleiding begrijp ik dat het mogelijk moet zijn vanuit de modus storyboard. Dit heb ik geprobeerd en inderdaad is het op deze wijze een deel van een film te kopieren naar een andere film. Echter er worden alleen de eerste 2 tracks gekopieerd !! Is iemand die hier een oplossing voor heeft gevonden ?

Jan.
FransS
H oi J. ,

Ik begrijp uit je verhaal dat je 2 films hebt waar je via inporteren 1 film van wil maken, en dat wil je dan in stukken er tussen voegen?

Als ik het goed begrepenheb volgd hier wat je kan gaan doen, haal alle 2 de films binnen in mijn projecten of opnames als het AVI's zijn, dan neem je de film waar de stukken tussen moet komen ,die zet je op de tijd lijn.
dan is het belangrijk waar je de stukken wil tussen plaatsen daar knip je met het schaartje door eerst de rodeloper op die plaats te zetten waar je wil knippen als je dat gedaan hebt dan kunje met de muis onder in het filmpje even oefenen met de pijltjes ↔ de linker film inkorten tot het punt dat jij aan geeft waar je iets tussen wild voegen ,zo doe je dat ook met de andere tussenvoegsels zijn de stukken te groot om er tussen te zetten schuif dan de rechterfilm op ,op die grote dat het er tussen past. en zo doe je met de andere dingen het zelfde.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb geschreven het is niet zo moeilijk asl het lijkt .

Suc6 Frans S. user.gif
J.Klunder
Beste Frans,

bedankt voor de snelle reactie.
Kijk als het 1 avi file is dan is de methode die je beschreven hebt natuurlijk de eerste keus. Echter betreft het een segment video verdeeld over 6 tracks waarin verschillende bewerkingen plaatsvinden. alles weer vanaf het begin opbouwen met de losse avi's, titels, rotaties, kleuraanpassingen en audio zou toch jammer zijn ! Het wegschrijven van dit deel video als 1 avi file is natuurlijk een mogelijkheid echter dan is een kleine aanpassing van bijv. titels niet meer mogelijk. Ik wil dus zo graag dat alle tracks gekopieerd kunnen worden met behoud van de volledige opmaak!

Gr. Jan
FransS
Je kan dan toch gewoon de stukken kopieren en er tussen plaatsen of zie ik het nu verkeerd?

Frans S. user.gif
J.Klunder
Beste frans,

binnen 1 film is het inderdaad mogelijk meerdere objecten verspreid over verschillende tracks te kopieren,

Ik probeer echter verschillende objecten vanuit de ene film te kopieren naar het klemboard om vervolgens te plakken in een andere film.

De reden dat ik dat wil doen is omdat ik de voledige opmaak (instellingen) wil behouden maar bijvoorbeeld de tekst van een titel wel moet kunnen veranderen.

kopieren naar het klemboard is echter alleen mogelijk vanuit de modus storyboard. Dan echter worden alleen de eerste 2 tracks gekopieerd in plaats van alle in gebruik zijnde tracks.

Gr. Jan.
FransS
Beste Jan ,
Wat je kan proberen is het volgend ,je zet de begin marker en ik bedoel dan de rode loper op het begin wat je wil hebben en met de rechter muis knop kun je dan je eind instelling gweven dan zeg je selecteren en dan kopieren probeer dat eens wellicht lukt dit ik begrijp een beetje wat je wil maar helemaal uit ben iker nog niet .

Suc6 Frans S. user.gif
mschagen
Eigenlijk zou dit heel simpel moeten zijn maar misschien gaat er gewoon iets heel sufs fout. Dit zou ik doen:

Open film 1 in timeline modus.
Open film 2 in timeline modus.
druk Ctrl-A om alle objecten in film twee te selecteren en Ctrl-C om te kopieeren.
Ga naar film 1 via menu item venster.
positioneer de eind-marker aan het einde van film 1 (druk op end). Ik vermoed dat het hiermee misging omdat de eindmarker het invoegpunt bepaalt. Daar ben ik zelf ook net achter gekomen door er wat mee te spelen. Je kunt ook halverwege invoegen maar als je een complexe multi-track montage hebt wordt dat waarschijnlijk een rommeltje, wat ook wel te verwachten is. Waarschijnlijk moet je dan eerst zelf ruimte maken zoals Frans al aangaf.
Plak nu alle objecten (ctrl-V).ze zouden nu netjes aan het eind van je film gezet moeten worden.
J.Klunder
Beste Michael, Frans en andere lezers,

tja, de oplossing is soms zo simpel he?

Vanuit de handleiding op Blz. 171 ben ik gaan experimenteren met de functie ctrl-D en ctrl-insert vanuit de modus storyboard. ook op blz 236 gekeken voor de sneltoetsen.

Echter nooit de ctrl-V geprobeerd in modus-timeline. En dat terwijl ik deze toets combinaties anderen juist altijd adviseer omdat ze in veel windows programma's werken ........

De handleiding heeft mij een beetje op het verkeerde been gezet.

Bedankt dus voor de tip!

Gr. Jan.

P.s. blijft raar waarom vanuit modus storyboard niet (altijd) alle objecten gekopieerd worden. Het betreffen dan special effect geluiden en beeldinformatie welke op de 2e cd worden meegeleverd.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.