Het speelt al een langere tijd maar gezien de hulpvaardige reacties de afgelopen dagen wil ik het volgende bij jullie voorleggen:
Ik maak met Video deluxe 2004 een dvd met een intro:
1. zwart scherm (leeg dus);
2. muziek er onder;
3. op bepaald moment verschijnt er tekst in het beeld (muziek gaat door).
Ik brand nu de film dmv de "variabele bitrate"-instelling op een DVD+RW.
Wanneer ik de DVD+RW in mijn JVC dvd-speler stop begint het "gehannis"
In principe moet de muziek (met zwart scherm) meteen beginnen maar het duurt een seconde ofzo.. daarna een halve seconde muziek en dan weer niets.... de muziek blijft happeren tot dat de "tekst" (zie punt 3) in het beeld verschijnt... dan is de muziek keurig te horen! Wanneer dan de tekst/titel weer verdwijnt begint ook de muziek weer te happeren!
Wanneer ik alles dmv de constante bitrate brandt is de muziek wel goed te horen(dus geen happeringen).
Het lijkt er dus op de net nieuwe JVC dvd-speler niet goed overweg kan met "variabele bitrates" en muziek zonder beeld.
Wanneer ik de dvd bij kennissen afspeel dan gaat alles goed... ik heb meerdere dvd-spelers geprobeert maar allen spelen het intro wel goed af
Heeft iemand hier ooit van gehoord? Een mogelijkheid om het op te lossen is om een foto ipv het lege beeld te gebruiken maar het is juist de bedoeling om de "spanning" op te voeren dmv de muziek.
Heeft iemand een mogelijke oplossing?! Ik gebruik zelf alleen Magix dus ik weet niet of het bij alle programma's icm variabele bitrate gebeurd of alleen bij Magix Video deluxe (het laatste lijkt me niet)...
Alvast bedankt voor jullie brainstorm's