Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Zwart Beeld Met Muziek Leidt Tot Happeringen?
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
pietknager
Hallo,

Het speelt al een langere tijd maar gezien de hulpvaardige reacties de afgelopen dagen wil ik het volgende bij jullie voorleggen:

Ik maak met Video deluxe 2004 een dvd met een intro:
1. zwart scherm (leeg dus);
2. muziek er onder;
3. op bepaald moment verschijnt er tekst in het beeld (muziek gaat door).

Ik brand nu de film dmv de "variabele bitrate"-instelling op een DVD+RW.

Wanneer ik de DVD+RW in mijn JVC dvd-speler stop begint het "gehannis" sad.gif...

In principe moet de muziek (met zwart scherm) meteen beginnen maar het duurt een seconde ofzo.. daarna een halve seconde muziek en dan weer niets.... de muziek blijft happeren tot dat de "tekst" (zie punt 3) in het beeld verschijnt... dan is de muziek keurig te horen! Wanneer dan de tekst/titel weer verdwijnt begint ook de muziek weer te happeren!

Wanneer ik alles dmv de constante bitrate brandt is de muziek wel goed te horen(dus geen happeringen).

Het lijkt er dus op de net nieuwe JVC dvd-speler niet goed overweg kan met "variabele bitrates" en muziek zonder beeld.

Wanneer ik de dvd bij kennissen afspeel dan gaat alles goed... ik heb meerdere dvd-spelers geprobeert maar allen spelen het intro wel goed af sad.gif...

Heeft iemand hier ooit van gehoord? Een mogelijkheid om het op te lossen is om een foto ipv het lege beeld te gebruiken maar het is juist de bedoeling om de "spanning" op te voeren dmv de muziek.

Heeft iemand een mogelijke oplossing?! Ik gebruik zelf alleen Magix dus ik weet niet of het bij alle programma's icm variabele bitrate gebeurd of alleen bij Magix Video deluxe (het laatste lijkt me niet)...

Alvast bedankt voor jullie brainstorm's wink.gif
FransS
Hoi Piet ,Het hoeft geen foto te zijn maar bijvoorbeeld zou je je filmpje 15 sec. kunnen zwarten en dat als intro gebruiken ,trouwens op de lab. Cd zitten hele mooie introtjes die je hier voor kunt gebruiken.
Wat ik wel eens heb als ik een DVD gebrand heb als deze het niet doet dan maak ik een kopie en deze doet het dan wel ,daarom brand ik tegen woordig een RW+_ DVD en kijk deze eerst af op stoorineng en dan kopieer ik deze .

Suc6 Frans S. user.gif
pietknager
Beste Frans,

Bedankt voor je reply...

ik heb meteen je methode van de 15 seconden film uitgeprobeerd... dus in Magix Videodelux een filmpje gemaakt van 15 seconde met een zwarte achtergrond (en een variant met een witte achtergrond)... het filmpje naar mpg2 geconverteerd...

En daarna voor de "titel" geplaatst (op de plek van nr 1 - zie oorspronkelijk bericht) ... In beide gevallen (wit en zwart) lijkt het iets beter te gaan maar al snel begint de dvd-speler weer te happeren tot dat de titel verschijnt..... sad.gif sad.gif...

Ik heb ook de andere oplossing (een willekeurig) filmpje (vliegtuig die een vlucht maakt) op dezelfde plek gezet en dan gaat het wel goed... er is dan "genoeg"-actie voor de dvd-speler voor handen om te presenteren en dan is de muziek voor en na de titel wel goed... maar goed... het mooiste is in sommige gevallen om muziek te horen en "opeens" de titel in het beeld te krijgen .....

Iemand anders een mogelijkheid?
FransS
Beste Piet ,als je nu 8 sec zwart hebt aan het begin van de film en jezet bij 6 sec. een titel en muziek dan moet dit goed gaan , ik zelf doe niet anders in het begin daarna zet ik dan de afteller van 5 naar 1 en dan begint de film.
Nu heb je het over een vlucht met een vliegtuig ,"zijn dat oevelig modelvliegtuigen of echte sportvliegtuigen ben benieuwd ?

Je moet van die 15 sec. voor en achter een stukje inkorten voor eventuele stooring te voorkomen . en brand je de DVD met VdL of met nero of een ander prog.?

Frans S. user.gif
pietknager
Beste Frans,

>vliegtuig
Is een opname aan de "onderkant" van de cockpit die vooruit kijkt... dus vlieg je laag over bergen etc... van die leuke shots smile.gif

>branden
Ik laat Magix VDL de dvd branden....

>variabele bitrate
Het maakt niet uit met welk programma ik de uiteindelijk "video_ts" bestanden brandt want het euvel is dan al geschiet... het ligt volgens mij aan de jvc dvdspeler die het niet fijn vind wanneer er een muziekje draait (variable bitrate) en dus de Mbps onder de 0.9 dalen... dus alleen maar muziek zonder beweging op het scherm... mmmh hoe moet ik het zeggen..

Het is volgens mij zelf zo dat de dvdspeler het al moeilijk krijgt wanneer er een variabele bitrate "intro" is zonder muziek .. maar dat zou ik eens moeten uittesten..

volgens mij is dat het moment dat de dvd-speler zegt van "doei"! sad.gif... alleen is JVC zelf nog niet zo happig om het toe te geven sad.gif..... En anders moet ik toch iets gaan doen met een "beweging" op het scherm zodat de muziek dan maar goed gaat... want het l*llige is dat op een dvd speler van 60 euro het wel goed gaat... sad.gif...

Ik zal toch eens een stukje film moeten maken met een ander programma maar ik ben bang dat het overal meegebeurd.... sad.gif
FransS
Beste Piet ,Als je nu geen variable bitrate neemt ,want volgens mij is dat hele maal niet nodig ,ik laat het programma dat altijd uit maken ik verander daar niets aan ,
ik ga naar maak DVD ik stel een menu in en branden met die hap .

En wat de DVD-players betreft ik heb in de Familie 4 de zelfde regiovrije spelers en 2 er van verdommen om mijn DVD te nemen .ook heb ik een portable en die neemt alles een rare wereld dat DVD gedoe ,laats heb ik een paar DVD gemaakt voor iemand ook met een Jammer van je centen player(JVC) en 2 van de 3 deden het en waar dat aan licht ik weet het .
Ik vind toch goed dat je ongeveer weet waar je het moet zoeken ,trouwens ik weet niet of je weleens met de verkenner kijkt op je DVD maar als je dat doet dan zie je dat VdL er een extencie bij heeft gezet wellicht zit het hem hier in dat de player dat niet kan lezen en daar door gaat haperen .

Groet Frans S. user.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.