Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vhs Video Omzetten
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
JFL
Ben bezig een VHS videofilm van ongeveer 2 uur op DVD te zetten via VdL 2004.

Nadat de film is ingelezen (grootte 2,9GB MXV bestand) het DVD brander programma ingeschakeld waarna VdL een imagebestand van 7,8GB maakt wat natuurlijk niet op een dvd past.

Als beginnner maak ik ongetwijfeld fouten maar deze begrijp ik niet.

Wie kan mij helpen want volgens de manuel moet het opnemen van een film van deze lengte geen probleem zijn.

groeten
Jo
FransS
Hoi JFL ,kan je mij eens uitleggen hoe je na het in lezen vna 2 uur film maar aan 2,9 Gig komt , want 1 uur is al 13 Gig en dat bij elkaar opgetelt zou jou film zo'n 26 Gig moeten zijn !

dat je in een mpeg bestand zo'n 7,8 Gig over houd dat kan wel kloppen maar dan nog zal je er 2 DVD van moeten maken anders moet je met je streaming gaan rommelen zodat het wel op een DVD past maar ik heb het nog niet voor elkaar om 2 uur op een DVD te branden ?wellicht weet iemand hoe he wel kan ?

Suc6 Frans S. user.gif
plemmens
2 uur video op één DVD kan. Voorwaarde is wel dat je de bitrate sterk verlaagt. Gevolg hiervan is dat ook de kwaliteit flink achteruit gaat. En je vertrekt al van VHS, wat op zich al kwalitatief zeer zwak is. Dus misschien toch beter uitsplitsen over 2 schijven.
Bitrate aanpassen betekent in VdL dat je wat moet gaan experimenteren met je encoder instellingen. Je vind hierover meer in de handleiding onder het hoofdstuk "SchermCD/DVD maken"
JFL
Hallo FransS,
De door mij opgenomen video geeft in Magix 6 bestanden waaronder een WAV en een MXV betand met een totale grootte van 3,88GB (4.175.962.112 bytes) volgens mijn gegevens. Mijn video is via een firewire aangesloten en de VHS film duurde 1uur en 59 minuten.

Het experimenteren met de encoderinstellingen heb ik nog niet gedaan maar mogelijk geeft dat resultaat.Bedankt plemmens

Is het overigens ook mogelijk zonder imagebestand te werken.

Ik heb niet al teveel verstand van computers en al helemaal niet van films overzetten op cd/dvd dus misschien zijn er eenvoudiger methoden.

In ieder geval bedankt voor jullie reactie
Jo
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.