Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Geen Display
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
jean37
bij het opnemen van analoge film geeft het display geen info.
m.a.w. je weet niet waar en hoe je in de film bent.
dus geen controle.

wie heeft de oplossing?

met vr.gr.

jean
Mike
De suggesties bij de FAQ's al doorgenomen?
jean37
QUOTE(Mike @ Nov 21 2002, 01:20 AM)
De suggesties bij de FAQ's al doorgenomen?

ja, hier gaat het om dat het beeld wel opgenomen maar het display
blijft op zwart.

jean
Mike
Als de capturecard Video for Windows compatible is, en er is een Video for Windows compatibel stuurprogramma dan zou het gewoon moeten werken.

Gebruik s.v.p. de CONTACT knop bovenaan deze pagina, vul het e-mail formulier in, vermeld dat er problemen zijn met analoge capturing en dat de FAQ´s reeds doorgelopen zijn en verzoek een SYSTEEMANALYSE. Wij zullen dan z.s.m. kijken wat er aan de hand is.
Hunter58
Deze post is al wat ouder, maar ik wil toch nog even reageren.
Veel TV kaarten en capture kaarten zijn dan wel volledig VfW compatible maar worden maar beperkt ondersteund door XP.
Met XP is het verouderde VfW alleen nog vanuit compatibiliteits overwegingen beschikbaar. XP gebruikt het nieuwere en stabielere WdM. Vandaar dat programma's als Virtualdub en AVI-IO voor video capture niet meer zo goed bruikbaar zijn. Een van de bekende problemen is de preview tijdens capture. Programma's als virtualVCR (freeware) www.digtv.wslossen dit op door een tweede mediastream te openen voor de preview.

Nu heb ik VdL 2.0 pas sinds gisteren (1.0 al véél langer) maar ook ik heb geen preview en nog niet kunnen ontdekken of je hier iets kan instellen. Zodra capture start, stop de preview. Niet echt een probleem maar wel jammer. Het zou mooi zijn als de Luxe 2 ook gebruik zou kunnen maken van de veel uitgebreidere WdM driver. (oeps da's eigenlijk iets voor de wishlist wink.gif )
Mike
WDM is in principe geen probleem. Zo werken de op DirectShow gebaseerde WDM drivers van Nvidia prima op de meeste Asus kaarten met een TV-in (in combinatie met Video deLuxe dus) smile.gif

Probeer dus eens te kijken of er voor je kaart een nieuwere WDM driver beschikbaar is. Ik weet dat bij de Asus kaarten het previewen gewoon moet lukken...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.