Ik heb het voor elkaar gekregen om de duitse patch voor vdl2003/2004 in de nederlandse versie te installeren. na wat aanpassingen in het register werkte dit. Het lijkt erop dat mijn problemen met crashen en ander raar gedrag over zijn.
Alleen is het programma nu in de duitse taal.
Heeft iemand her ervaring mee?
Gr Ed
holleman.t
25.02.2004 23:38:10
Ebee, is het mogelijk om te beschrijven wat je precies veranderd heeft. Misschien zijn er wel gasten die ook hier profeit van kunnen hebben.
Teun
meeuw134
27.02.2004 13:10:09
Beste Ebee
Ik heb zelf geprobeerd om de duitse patch te installeren(VDL 2004 plus)
dit is mij niet gelukt,waarom niet?
Simpel de Duitse versie is totaal anders,ook programmatisch.
Daarnaast komt het taal verschil NED map is Duits Ordner,etc.
Als het jou wel gelukt is laat dat dan even weten,wat je in het register verandert hebt(trouwens een zeer gevaarlijke bezigheid).
Ik voor mij geloof niet dat het mogelijk is,heb verschillende magix progs geprobeert maar mij is het niet gelukt.ook niet met aanpassen register.
Laat dus even weten wat je verandert hebt in het register zodat andere forum leden ook geholpen kunnen worden en ik wil graag nog wat leren.
mvrgr Wim
general
28.02.2004 23:44:56
ik heb ook problemen mee met pach (er is geen nederlands)
als ik wil installeren zegt het in duits dat er geen programma in mijn computer gevonden is (er is dergelijk programma aanwezig)
ik heb een dvd (video beelden in dvd veranderd)klaar staan om te laten branden
kan steeds niet branden (zie vorige vraag).
dank u.
Sorry niet eerder kunnen reageren, nogal druk gehad.
Let echter op met expirimenteren in het windows register
Doe je iets verkeerd, dan is het bijna onvermijdelijk dat er bepaalde zaken onherstelbaar beschadigd zijn, of dat zelfs de pc niet meer wil opstarten.!!!!!!
Nu dan, ik heb de duitse patch voor vdl 2003/2004 gedownload (niet de patch van 2004)
Toen in het register de key: HKEY_local_machine/software/magix/vdeodeluxe2003, language Reg_sz NL gewijzigd in D.
Daarna de patch uitgevoerd.
Het programma is nu wel duitstalig. Nog geen manier gevonden om het GID en rc bestand aan te passen.
VDL2004 is nog niet volledig uitgetest, maar enkele problemen waaronder de ergste: crashen van de pc bij branden van dvd met uitgebreide menu structuren zijn gelukkkig verdwenen.
Zodra ik alles uitgetest heb, of een aanpassing naar de nederlandse taal heb geforceerd, zal ik dit zeker melden.
Groet Ebee
holleman.t
01.03.2004 17:15:18
Bedankt voor de reactie Ebee, ik denk dat ik maar even wacht op jou dat je uit getest bent, dan horen we wel weer verder.
Groete van Teun
meeuw134
02.03.2004 10:07:23
Beste Allemaal
Kan het niet laten op deze topic te reageren,te meer daar ikzelf
de proef al lang geleden heb uitgevoerd,en m.i kan het niet.
1 ik raad iedereen af om zomaar wat in het register instellingen te veranderen
bij een enkele fout in het register kan de computer crashen.
2 hoe kan een programma (ned) zomaar veranderen in een duitstalig alleen
door een patch?
3 niet alleen het register speelt een rol(wel de belangrijkste)maar ook nog
andere programma mudules,waardoor een patch zoals omschreven niet kan
werken.
4 probeer op een willekeurig engels programma maar eens een ned patch uit
te voeren het gaat niet,waarom niet simpel het taal verschilt wat inhoud dat
ook de verschillende modules niet gelijk zijn.
5 een programma analyse door mij gedaan wijst uit dat het niet kan,dan komt natuurlijk de vraag hoe kun je een programma analyseren,wel op twee manieren of je moet de broncode hebben of machinetaal kennen,dus weten welke opdrachten de processsor krijgt,omdat de broncode niet bekend is moet je dus machinetaal kennen.en ook dan is het moeilijk kan ik je vertellen.
Ik wil hier eigenlijk mee zeggen begin er niet aan,het kan niet volgens mij.
Wat ik Ebee zou willen vragen geef eens een uitleg aan iedereen en aan mij
hoe je kunt verklaren dat het bij jou wel werkt en bij mij en andere niet,en heus ik heb voldoende ervaring op programmeer gebied om dat te kunnen beoordelen.
Verder vind ik het zeer gevaarlijk om in het register te gaan veranderen hierdoor kunnen mensen problemeen krijgen met de computer die alleen maar op te lossen zijn door het hele systeem schoon te maken.
waarom beste Ebee heb je niet gewoon de nieuwe Aspi driver geinstalleerd dan was je waarschijnlijk ook al van je crash en andere problemen verlost.
verder als je directx 9.0b gebruikt verwijder deze ook eens,deze geeft ook problemen.
Ik hoop op een reactie misschien leer ik ook nog wat.
mvrgr Wim
Beste Meeuw
Vanwaar het ongeloof. Ik vond in de historie van dit forum onderstaand verhaal van jouw zijde, waarin je beschrijft een duitse patch te hebben geinstalleerd. Werkend!
Tevens wil ik opmerken dat het programma wel degelijk op basis van C++ is geschreven. Ter bevestiging hierbij een stukje code van videodeluxe.exe.
"Intel® C/C++ Compiler Special Edition W2.0 000316 : D:\Msvc\VideoDeluxe3_02\GraphOpt.cpp : -Qvc6 -nologo -G3 -MT -w -W0 -GR -"
"....Microsoft Visual C++ Runtime Library"
In je uitleg over de analyse van videodeluxe kan ik mij overigens niet vinden. Het komt op mij een beetje over van waar hangt die klepel ook al weer. (niet kwaad bedoelt hoor!)
Verder lezen in de historie geeft mij de informatie dat er door jou een aanpassing ontwikkeld zou zijn. Waarom komt dit niet meer aan bod? Dit zou alles oplossen. Waarom dan toch al die andere "tips" (aspi driver, directx 9b hotfix enz.)
Geloof mij nu, al deze klein tips leveren misschien incidenteel wat vooruitgang.
Bij een aantal mensen met soortgelijke problemen lijkt het misschien of er een structurele oplossing gevonden is. Maar omdat veel videohobbyisten nu vaak dezelfde soorten programma's geinstalleerd hebben staan zijn de problemen ook vaak soortgelijk.
De oorzaak van de problemen met vdl2004 is hiermee echter nog niet opgelost.
C++ is bijvoorbeeld een taal waarin het geheugengebruik en met name het weer vrijgeven van bepaalde geheugengebieden na gebruik hiervan door de programmeur aangeven moet worden. Vooral conflicten tussen gebieden welke in gebruik zijn met videokaarten en vdl leveren vaak crash problemen op.
De duitse versie van 2003/2004 is daarintegen verder, en heeft de meeste van de in dit forum omschreven bugs ondervangen. Echter de nederlandse versie loopt jammergenoeg niet simultaan mee en hobbelt als het ware hierachter aan.
Wanneer de sourcecode gecompileerd is tot een exe bestand is de source (broncode) niet meer te achterhalen. Anders zou iedere programmeur of de concurrentie het programma na kunnen maken.
Het verhaal over machinetaal is echt onzin, of je bedoelt wat anders.
De enige bruikbare interractie van een ontwikkelaar is via programmeertalen zoals c++, visual basic, delphi enz. Deze talen zelf "praten in machinetaal" met de pc.
Hieronder een kopie van jouw reactie in een topic in dit forum
Nogmaals niet kwaad bedoelt, maar gezien alle reactie de laatste tijd vond ik het nodig om e.e.a. recht te zetten.
Wanneer ik verder ben met aanpassingen in vdl zal ik dat meteen ventileren
Groeten, Ebee
Group: Members
Member No.: 12.202
Beste gebruikers van magix 2004 plus.
Ook ik heb problemen gehad met dit programma,en kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dit programma te vroeg op de markt is gebracht.
Zelf heb ik mag ik wel zeggen veel ervaring in het schrijven en debuggen van programma's daarom de volgende opmerking.
Het programa is niet geschreven in c++ vandaar waarschijnlijk de vele op en aan merkingen ook verklaart dat waarom je een schoon systeem moet hebben(window
api functies worden verkeerd gebruikt).
En nu enkele hints:
download nieuwste aspi driver te vinden op de duitse magix site.
Download ook de duitse update maar installeer hem niet,gebruikt daarna Hexedit
om dit programma aan te passen voor de nederlandse versie.
Het komt er dan op neer de duitse code te vervangen door de nederlandse(ASCII).
Open regedit(voorzichtig) zoek dan naar magix en kijk of je ergens 00E0031 tegen komt verander dit in 00E0049.
Bij mij loopt na deze ingreep alles perfect.
P.S wees voorzichtig met regedit,indien je daar geen ervaring mee hebt doe het dan niet.
Ben ten alle tijden bereid hulp te bieden.
Inderdaad ben ik het met iedereen eens die kritiek heeft op de nederlandse ondersteuning die is echt belabberd.
Echter gezien de prijs en de mogelijkheden is het programma niet slecht,alleen moet je er wel een opleiding als programmeur bij krijgen.
holleman.t
03.03.2004 23:47:30
Nou, ik moet bekennen dat ik er helemaal de balle verstand van heb, ik ben echt een gebruiker en dus geen brouwer, maar ik begrijp wel hier uit dat er straks één met de billen bloot moet.
Ik hoop ook dat Ed ons straks kan vertellen (en ik heb daar wel een goed gevoel over want zijn beschrijvingen komen bij mij goed over) hoe of wat en of het allemaal uiteindelijk wel kan.
Nog effe door researchen Ed.
We horen graag van je.
De groete van Teun
meeuw134
04.03.2004 10:08:13
Beste Ebee
Ook ik weet dat vdl in C++ geschreven is(gedeeltelijk),en wat je broncode betreft heb je ook
gelijk heb ik ook al geschreven dus dit is allemaal niet nieuw voor mij.
Echter de opmerking van de klepel en de klok ik geloof dat die meer van
toepassing is op jou sorry,zelf heb ik 30 jaar ervaring in het programmeren o.a c++,delphi,cobol,basic c/q visual basic en ook door de mij genoemde machine taal
bij jou blijkbaar niet bekend.
als je in c++ of welke andere taal ook programmeerd moet dit programma omgezet worden in voor de processor begrijpelijke taal dit doet de compiler.
Verder nog een opmerking tussendoor Borland en microsoft hebben beide visual c++ uitgebracht die nogal van elkaar verschillen ook delphi is van Borland.
Ok de compiler zet dus het C++ programma om in voor de processor begrijp-
bare taal dus machine taal.de op merking dus dat c++ rechtstreek met de processor communiceerd is niet waar.daar zit de runtime module tussen.
Dus om kort te zijn daar je kennelijk niet op de hoogte bent met de door mij
genoemde machinetaal heeft een discussie daar over ook geen zin,dit is een taal
waarin ik zelf vroeger geprogrammeerd heb dus ik weet wel waar het over gaat.
Ik stel gewoon voor het hierbij te laten,want anders ontaard dit in een eindeloze
discussie,zeker wanneer je denkt het beter te weten dan iemand die al jaren dit werk doet,en dus echt wel weet waar hij over praat.
Indien je geinteresseerd bent hoe ik werk nodig ik je uit mij een bezoek te brengen zodat je zelf kunt zien dat elk programma via deze taal te veranderen is.
Ga niet zonder reden iemand afkraken,als je niet weet hoe deze werkt.
mvrgr Wim
Beste Meeuw,
Zoals ook uit mijn topic blijkt, is het niet mijn bedoeling iemand af te kraken.
De bedoeling is om gezamelijk een stap verder te komen met de bestaande problemen.
Echter ik vind dat het recht bestaat om correcties te schrijven op zaken die of niet goed of niet helemaal duidelijk zijn (zie mijn topic met mijn vraag of je misschien wat anders bedoelt met machinetaal).
Wel moet het mij van het hart dat je je erg snel aangevallen voelt, en echt hier is geen reden toe. Ik voelde mijn toch ook niet aangevallen door jou reacties op mijn topic. En ik begin ook niet met zogenaamde wapenfeiten te strooien. En geloof mij dat ik daar alle recht toe heb. verder heb ik enorm waardering voor mensen die uit eigen beweging oplossingen proberen te bedenken.
Nu lees ik weer dat je geirriteerd bent door de laate reactie van MAgix. Nogmaals wees niet zo snel aangebrand.
Nu dan, geen discussies meer, daar is dit forum niet voor bedoelt
Verder, machinetaal is een opdracht aan een microprocessor die zonder verdere hulp van hard- of software gedecodeerd en geïnterpreteerd kan worden. Machine opdrachten bestaan uit een reeks bits, die het soort handeling, de adresseringswijze, de betreffende registers, etc. definiëren. Machine opdrachten vormen het laagste niveau van opdrachten aan de microprocessor die een programmeur kan geven en zijn de enige opdrachten die een processor werkelijk 'verstaat'. Opdrachten uit hogere talen worden door een assembler, interpreter of compiler vertaald naar machine opdrachten. Dit zijn de eerder genoemde programmeertalen (c++ delphi enz.) De bruikbaarheid van machinetaal is zoals ik al gezegd heb nihil. (000011010 enz...)
De oorsprong van de fouten zit in vdl en die zullen opgelost moeten worden, zoals dat al in de duitse versie is gebeurt. Al het andere zijn incidentele spelde prikjes die misschien voor de een pc configuratie werken maar tegelijkertijd voor de andere niet. Vandaar ook de groeiend diversiteit aan tips.
Ik blijf verder testen en meld mij zodra ik weer verder ben
En Meeuw, wees niet geirriteerd en voel je niet afgekraakt.
Gr. Ebee
Beste mensen allemaal,
Bij deze heb ik de topic "Duitse patch geinstalleerd" afgesloten.
Ik had al gevreesd dat het zou uitlopen op een eindeloze discussie en mijn vermoedens waren helaas juist.
Ik moet tegenover jullie, Magixgebruikers zeker duidelijk stellen dat het register "omspitten" absoluut geen aanbevolen zaak is. In tegendeel. Je hele systeem kan hierdoor grondig in de war raken.
Verder vind ik dat kritiek en kommentaar heel opbouwend kunnen zijn. Toch lees ik uit "bepaalde scherpe forum antwoorden" dat niet iedereen in staat is om een opmerking te kunnen relativeren, laat staan te verdragen. Dat is een jammere zaak en (zoals Ebee het ook al heeft aangehaald): totaal niet de bedoeling van dit forum.
Met de regeltjes zwaaien doe ik absoluut niet graag maar hopelijk hebben jullie er begrip voor wat betreft deze topic.
Tot slot vind ik dat er in jullie onderlinge forumverkeer een enorme sportiviteit is terug te vinden. Houden zo!
Joke
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.