Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vdl 2004
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
meeuw134
Beste forum leden

Uit de vele telefoontjes die ik heb gekregen is het volgende gebleken,Vdl word vaak gebruikt nadat er al een videobewerkings programma is gebruikt of in combinatie met een ander videobewerkings programma.
En ik ben van mening dat dit niet gaat,vandaar dat het vaak fout gaat met vdl.
Ik zal proberen dit uit te leggen,als een besturingssysteem word geinstalleerd worden er een aantal .dll files geinstalleerd welke gebruikt kunnen worden door
andere programma"s,dat is ook de bedoeling van een .dll file.
Maar nu (ik praat nu alleen over videobewerkingsprogramma''s) er word een VBP programma geinstalleerd(VBP=videbewerkingsprogramma) met eigen .dll files en tevens gebruik maken van systeem dll"s tot nog geen probleem(hoop ik).
Echter men wil ook een ander programma installeren om het eens uit te proberen
dit blijkt echter niet te voldoen en word verwijderd,in plaats daarvan word weer een ander VBP geinstalleerd wat ook niet blijkt te voldoen dus hup weg ermee.
Dan komt VdL aan de beurt om ook eens uit te proberen en wat blijkt perfect programma maar loopt vast captured niet en nog veel andere problemen.
Ja dank je de koekoek,het kan ook niet goed werken,omdat het systeem inmiddels al vervuild is door achter gebleven dll''s van eerdere programma''s die hardnekkig in het systeem zijn achter gebleven,en door VDL worden aangeroepen
niet met opzet maar omdat de dll nu eenmaal aanwezig is.
Gevolg zie boven genoemde problemen.
Tja wat nu eerste conclusie Vdl is waardeloos,dan maar even naar de magix site
om de patch(ned)te downloaden helpt ook niet.
Dan contact opnemen met de helpdesk die helaas niet meer bestaat,schrijf maar een e mail met uw klachten dan word er aan gewerkt(zegt men)niets is minder waar helaas.
Naar het forum dus en daar een berichtje geplaatst met een opsomming van de klachten,en inderdaad er komen reacties die naar mijn mening altijd de bedoeling
hebben iemand te helpen(en daar twijfel ik ook geen moment aan)
Maar wat men op het forum niet weet is de voorgeschiedenis van de al eerder geinstalleerde VBP''s,met als gevolg het probleem word niet opgelost.
Nu zult u denken alle maal leuk en aardig wat WILLEMPIE schrijft maar wat nu.
Nu om te beginnen heb ik wat proeven gedaan,en wel op de volgende manier,
HD geformateerd xp geinstalleerd en sp1 geinstalleerd,daarna de volgende programma''s let wel altijd met een schoon systeem,Ulead mediastudio,ulead studio 7.pinnacle8/9 en zelfs nog adobe premiere en las vegas van sonic foundry.
Daarna Vdl geinstalleerd en wat blijkt in negen van de tien gevallen liep het mis.
De reden zal nu duidelijk zijn.
Daarom ook dat VDL bij sommige gebruikers wel werkt en bij andere gebruikers niet.
Wat nu te doen ikzelf gebruik VDL met veel plezier in mijn kleine video bedrijfje
en ik vind het een prima programma,zeker wanneer je je verdiept hebt in de vele
mogelijkheden die dit programma bied,zelfs het geluid kan op een perfecte wijze
bewerkt worden mits je je daarin ook verdiept,wel gebruik ik een geluidskaart Creative Audigy die al veel zelf kan(bewerken surround etc)en ik gebruik in alle systemen sinds kort de videokaart van ATI 9800xl vivo wat in mijn optiek een perfecte kaart is,zeker i.c.m VDL.
Daarom het volgende indien er klachten zijn duidelijk omschrijven eventueel met voorgeschiedenis van eerder geinstalleerde VBP''s
door mij eventueel te leveren patch installeren(gratis)er word erg hard aan gewerkt om reeds aangevraagde cd rom''s te leveren.
En niet in de laatste plaats haal VDL uit de kast want het is en blijft een perfect programma.
Verder in dien klachten het forum raadplegen er zijn voldoende leden die u graag helpen en deskundig zijn.
Probeer indien mogelijk Vdl te installeren op een schoon systeem,d.w.z zonder eerst een ander VBP geinstalleerd te hebben,verder werkt VDL perfect samen
met andere software,internet,virusscanners etc,echter niet met ander VBP''s want dan gaat het meteen of later zeker mis.
Hopende hiermee weer wat toegevoegd te hebben waar VDL gebruikers wat aan hebben.
De hierboven genoemde tips gelden voor de versie VDL 2004 en de VDL2004 plus
ook bedoel ik met patch de ned(patch) niet mijn patch,deze word later nog
toegevoegd.
Om onduidelijkheden te voorkomen VDL installeren op een schoonsysteem(dus zonder eerst andere VBP''s geinstalleerd te hebben gehad)en daarna de NED PATCH installeren,mijn patch staat hier dus buiten die word later toegestuurd aan de gebruikers die daar om hebben gevraagd.
Sta altijd klaar voor hulp evenals alle andere forum leden.
ook sta ik open voor suggesties en reacties.
P.s en nu maar hopen dat magix dit leest misschien krijg ik nog een verlaat kerstpakket.

Groet WIM
holleman.t
Hallo Wim , ik kan het toch effe niet laten.
Ik waardeer zeer hoog je inzet, dit voorop gesteld. Maar ik weet niet of je de topic "Eigenlijk dik tevreden met VDL 2.0" hebt doorgelezen dan kan je daar eigenlijk uit opmaken dat er geen of weinig problemen zijn met 2.0.

Ik stel ook bij deze gelijk voor om voortaan te vermelden over welke versie we het hebben, want anders hebben we het steeds over appels en peren.

Jij hebt het steeds over een schoon systeem ( schone omgeving), ik heb er welliswaar geen Studio 7, Adobe premiëre en Las Vegas op gehad maar wel Studio 8, Studio 9 , VDL 1.0 en VDL 2.0 ( staat er nog op) en ik ondervind nagenoeg geen problemen, ja het loopt weleens vast maar dat is niet videobewerkings programma eigen, dit gebeurt ook weleens met andere software.

Wat jij dus eigenlijk zegt en zo begrijp ik het en misschien verkeerd bij de mensen overkomt, dat als je een schoon systeem hebt, al je (of de meeste) problemen weg zijn in VDL 2004, ik neem aan dat je het over deze versie hebt, dan praat je nog niet over jou patch, want ik lees dat daarom (schone omgeving)VDL bij sommige gebruikers wel werkt en bij andere niet.

Ik neem aan dat die sommige die jij bedoeld, waar het dan wel goed gaat en daar hoor ik ook bij wat betreft VDL 2.0, ook (nog) niet jou patch hebben.

Ik hoop dat je begrijpt waar ik heen wil.
Werkt VDL 2004 goed zonder problemen op een schoon systeem of,
werkt VDL 2004 goed zonder problemen op een schoon systeem alleen met jou patch?
Dit vind ik een beetje verwarrend.

PS. En ja, ik ben het geheel met je eens, VDL (2.0) is een prachtig programma

Met vriendelijke groet ven Teun
meeuw134
Beste Teun

Bedankt voor je reactie en meedenken,ik heb inmiddels de topic aangepast.

mvrgr Wim
holleman.t
Wim, ik ben blij dat je het positief op vat, want het is niet mijn bedoeling om iemand zo als jij, die naar mijn mening nu toch wel z'n goede bedoelingen bewijst, in een negatief dag licht te stellen.
Ik hoop dat je m'n reactie in het verleden toch wel een ietsiepietsie en dat is erg weinig, begrijpt.

groet van Teun
meeuw134
Beste Teun

Is mijn topic nu goed ik bedoel duidelijk genoeg?
indien op of aanmerkingen graag reactie.
en bedankt.
Trouwens vrachtwagen met zand besteld,ik bedoel maar over het verleden,
veel zand erover gooien ok

mvr gr Wim
holleman.t
Is alle 2 duidelijk

Bedankt
plonie
wub.gif Wat betreft de topic van de MEEUW DIT ONDERSTEUN IK VAN HARTEN.
biggrin.gif We hebben het steeds over een schoon systeem, maar zoals jij het verteld hebben zelfs de Belgen er wat aan, het is nl overduidelijk, perfect dus.

ph34r.gif Meeuwtje ga zo door . je bent goed bezig en zet mij maar op de lijst van update's want ik ben erg benieuwd wat je nu weer uitgevonden hebt.

Gr van een tevreden STUDIO9 en VDL4 gebruiker.
videofred2
QUOTE(plonie @ Feb 23 2004, 03:59 PM)
wub.gif Wat betreft de topic van de MEEUW DIT ONDERSTEUN IK VAN HARTEN.
biggrin.gif We hebben het steeds over een schoon systeem, maar zoals jij het verteld hebben zelfs de Belgen er wat aan, het is nl overduidelijk, perfect dus.

ph34r.gif Meeuwtje ga zo door . je bent goed bezig en zet mij maar op de lijst van update's want ik ben erg benieuwd wat je nu weer uitgevonden hebt.

Gr van een tevreden STUDIO9 en VDL4 gebruiker.

Dus dat bedoelen jullie met "een schoon systeem"!!
En ik maar poetsen!!

Belgische Fred biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
meeuw134
Beste Fred

Als Belgische vriend is mijn vraag,heb je het begrepen?
Mijn antwoord daarop is natuurlijk.
Ja fred en jij maar poetsen he geef niks kerel heb je toch een schone computer
(buitenkant)
Inderdaad Fred dat schone computer werkt erg verwarrend,indereen denkt en niet ten onrechte dat de computer alleen maar het besturingssysteem mag bevatten
en VDL
Nu ik heb getracht duidelijk te maken wat naar mijn inzicht een schone computer is.
En ik hoop dat een hoop VDL gebruikers hier wat aan hebben want dat is tenslotte de bedoeling.
Dus poetsdoek weg Fred!!!!!

mvrgr Wim
Marie-Lein
Fredje, wat denk je, zou het geen tip zijn om een hollands woordenboek bij te geven bij de volgdende uitgave? wink.gif biggrin.gif

biggrin.gif

maar ja, wink.gif zij weten het nog nie, dat we nette mensen zijn tongue.gif
videofred2
QUOTE(meeuw134 @ Feb 23 2004, 06:12 PM)
Beste Fred

Als Belgische vriend is mijn vraag,heb je het begrepen?
Mijn antwoord daarop is natuurlijk.
Ja fred en jij maar poetsen he geef niks kerel heb je toch een schone computer
(buitenkant)
Inderdaad Fred dat schone computer werkt erg verwarrend,indereen denkt en niet ten onrechte dat de computer alleen maar het besturingssysteem mag bevatten
en VDL
Nu ik heb getracht duidelijk te maken wat naar mijn inzicht een schone computer is.
En ik hoop dat een hoop VDL gebruikers hier wat aan hebben want dat is tenslotte de bedoeling.
Dus poetsdoek weg Fred!!!!!

mvrgr Wim

Beste Wim,

De computer is nu proper, langs buiten, maar ook, en vooral,
langs de binnenkant. biggrin.gif

Ook vanuit België hartelijk bedankt voor de gouden tips. wub.gif

Er is hier op dit forum echt wel behoefte aan iemand die meer
van computers afweet dan de doorsnee-gebruiker, en die rol
vervul jij nu. (in de plaats van de helpdesk).

Videobewerking op de computer is niet iets wat je zomaar even
doet: er komt heel wat bij kijken.

En dan is het heel prettig om weten dat we met onze 'moeilijke'
vragen ergens terecht kunnen.

Fred.
videofred2
QUOTE(Marie-Lein @ Feb 24 2004, 06:57 AM)
Fredje, wat denk je, zou het geen tip zijn om een hollands woordenboek bij te geven bij de volgdende uitgave?  wink.gif  biggrin.gif

biggrin.gif

maar ja, wink.gif zij weten het nog nie, dat we nette mensen zijn  tongue.gif

Mijn gedacht!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
plonie
wub.gif Geloof me, het wordt steeds gezelliger
peter67
ik snap het niet er wordt door wim gesproken over een schoon systeem dus met 1videomontage software
daarop zeggen andere topic lezers mooi geschreven wim (klopt zeker allemaal mooi en duidelijk)
en deze topic lezers sluiten dan af met een tevrede vdl en studio 9 gebruiker

hoe kan je nu iets beamen en zelf het tegenovergestelde doen,maar misschien heb ik het verkeerd alleen kan dit bij andere lezers misschien verwarrend over komen

ik gebruik zelf ook twee videosoftware pakketten op 1 computer maar ja dan is er dus volgens wim een risico

ben ik nu te bijdehand of gewoon niet zo slim

groetjes peter67
videofred2
Peter,

Wim heeft niet gezegd dat het altijd mis gaat.
Maar als er veel is geďnstalleerd en terug gedeďnstalleerd
is er een veel grotere kans op problemen.

Je vermeld niet welk ander prog. je hebt, maar
bij Plonie en Marie-Lein werken Vdl en Pinnacle goed samen.

Of, nog juister, die bepaalde versies werken goed samen,
want ik heb zelfs al verschil gemerkt tussen
Vdl Standaard en Vdl Plus: Standaard gaf geen conflict
met bepaalde andere software, en Plus dus wel.

Fred. rolleyes.gif
EdjeK
wink.gif Hallo Wim,

Zo zie je maar weer:

WIE GOED DOET .... GOED ONTMOET.

Ze zijn het gelukkig nu allemaal met je eens.

Let wel op de d's en de t's... Ik loop of ik loopt....???

Grapje van Ed tongue.gif en zeker niet gemeen bedoeld.
wub.gif wub.gif Begrijp je.
FransS
Schoolmeester ? EdjeK deal.gif wave.gif

Frans S. biggrin.gif user.gif
plonie
wub.gif Voor alle duidelijkheid het zijn ook 2 aparte omgevingen, dus tweemaal xp instaleren
videofred2
Plonie,

Dat wist ik niet! Dus je hebt twee opstartbare
partities gemaakt, ééntje met XP en Vdl, en
ééntje met XP en Pinnacle. En dan kun je
waarschijnlijk bij het opstarten kiezen welke
versie je wil starten.

Dan is het inderdaad alsof beide progs. appart op de
computer staan.

Die XP die niet op de c: staat, blijft die dan keurig in zijn
eigen partitie? Die gaat dus nooit iets schrijven of halen op de c:?
(ook niet uit gewoonte? biggrin.gif )

Fred.
holleman.t
Dit staat er bij mij op, ik heb VDL 2004 er ook maar bij gezet om maar weer te proberen. Ik moet zeggen dat ik na m'n virus scanner te hebben uit gezet dat sommige fout meldingen niet meer heb terug gezien, maar niet te snel juigen.

Hier kunnen jullie zien dat het op één systeem staat.

Oh ja , op C: staat Windows 98 SE en op D: Windows XP , geen probleem.
Wat je hier ziet is Windows XP
Groete van Teun.
EdjeK
ohmy.gif Tjee Teun,

Programma's gekocht of zijn het illll........???? biggrin.gif
holleman.t
Ik dacht dat het ergens anders over ging, maar we zijn toch niet roomser dan de paus.
Ja hoor allemaal gekocht en uiteraard trail versies!
Misschien daarom weinig of geen problemen.
plonie
QUOTE(videofred2 @ Feb 25 2004, 07:51 AM)
Plonie,

Dat wist ik niet! Dus je hebt twee opstartbare
partities gemaakt, ééntje met XP en Vdl, en
ééntje met XP en Pinnacle. En dan kun je
waarschijnlijk bij het opstarten kiezen welke
versie je wil starten.

Dan is het inderdaad alsof beide progs. appart op de
computer staan.

Die XP die niet op de c: staat, blijft die dan keurig in zijn
eigen partitie? Die gaat dus nooit iets schrijven of halen op de c:?
(ook niet uit gewoonte? biggrin.gif )

Fred.

INDERDAAD OP DE PARTITIE WAAR JE MEE OPSTART DAAR WORDT OOK DE SOFTWARE HEENGESCHREVEN.
meeuw134
Beste Plonie,

Waarom doe je 2 maal xp installeren, m.i is dat alleen maar extra schijfruimte
op offeren,en is niet nodig,tevens zal windows op beide schijven gegevens opslaan
t.b.v systeem herstel,en daar zit nu juist het probleem ook van schijf C komen daar de systeem herstel gegevens in te staan,en vergeet ook de map recycled niet
ook deze staat op chijf C en op D.
Beter is om schijf als secundaire partitie te gebruiken zonder xp daarop te installeren,en daar indien je pinnacle toch wilt blijven gebruiken(om welke reden dan ook)op te installeren.
Dit is niet als kritiek bedoelt alleen als een tip

mvrgr Wim
plonie
QUOTE(meeuw134 @ Feb 28 2004, 11:02 AM)
Beste Plonie,

Waarom doe je 2 maal xp installeren, m.i is dat alleen maar extra schijfruimte
op offeren,en is niet nodig,tevens zal windows op beide schijven gegevens opslaan
t.b.v systeem herstel,en daar zit nu juist het probleem ook van schijf C komen daar de systeem herstel gegevens in te staan,en vergeet ook de map recycled niet
ook deze staat op chijf C en op D.
Beter is om schijf als secundaire partitie te gebruiken zonder xp daarop te installeren,en daar indien je pinnacle toch wilt blijven gebruiken(om welke reden dan ook)op te installeren.
Dit is niet als kritiek bedoelt alleen als een tip

mvrgr Wim

Beste Meeuw,

wub.gif Bedankt voor deze gouwe tip.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.