Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Video Overlay Probleem
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Sven2004
Hiermee wil ik vragen of u mij kunt helpen met het volgende probleem.
Ik heb een Sony Vaio RZ 104. Op deze computer is de schijf verdeeld in een
C: en een D: deel. Op de computer is o.a. Giga Pocket geinstalleerd. Videobestanden uit Giga Pocket kunnen met het programma Click to DVD simpel worden ingedeeld en
gebrand. Naast deze programma's heb ik Video de luxe 2004 plus aangeschaft.
Na het installeren van dit programma werkt click to dvd niet meer. De
foutmelding geeft aan dat de video-overlay door een ander programma gebruikt
wordt. Er zijn dan geen andere programma's geopend.

Hoe moet ik de
installatie van video de luxe aanpassen om dit probleem te voorkomen?
plonie
rolleyes.gif In de praktijk blijkt dat als je 2 verschillende video programma's op 1 partitie gebruikt, je geheid problemen krijgt.
wub.gif De oplossing is 1 programma op 1 partitie te zetten, als ik moest kiezen werd dit in jou geval VDL4
mschagen
Als ik de foutmelding hoor kan ik me niet voorstellen dat die direct met de partities te maken hebben (alhoewel dat op zich niets af hoeft te doen aan het advies van plonie).

Ik zou eerder vermoeden dat er een conflict is m.b.t. directX. Komt de foutmelding ook als je click to dvd opstart direct na het opstarten van de computer, zonder vdl aangeraakt te hebben? Wat voor directX versie zit er nu in de computer en is dat de juiste? (8.1 of 9.0 met laatste patch). Ik zou zelf ook niet goed weten wat met zo'n foutmelding te doen, maar ik zou dus eerst in die richting gaan zoeken.

Veel succes.
Sven2004
Bedankt voor jullie reacties,

@ Plonie

We hebben geprobeerd om VDL4 op de andere partitie te installeren. De installatie schrijft echter op het laatste moment .dll bestanden weg naar de originele partitie, waarschijnlijk omdat hier windows op geinstalleerd is.

@ Mschagen

We hebben geprobeerd om DirectX9b te installeren, maar na de installatie werkt Giga Pocket niet meer, er komen geen tv-beelden meer door. De foutmelding komt nadat VDL4 is geinstalleerd en Click To DVD wordt geopend, terwijl VDL4 niet is geopend.
plonie
dry.gif Sorry ik was niet duidelijk genoeg.

wub.gif Ik bedoel dus een eigen partitie met een eigen schone windows omgeving.
Tja het is niet niks dus veel werk, maar anders gaat het niet echt goed werken.
Sven2004
We kiezen voorlopig maar voor het gebruik van restore. Daarmee wordt VDL4 in- en uitgeschakeld. Bedankt voor de hulp!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.