Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Crashen Van Systeem
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Edwin Brouwer
Weet iemand raad,

Wanneer ik een dvd wil branden met menu, dan klapt het hele systeem eruit.
Hiermee al een paar keer bestand beschadigd.
Wanneer ik een dvd menu zonder menu brand gaat het wel goed.
Alleen: De kwaliteit van de mpeg is slecht. regelmatig verspringen er blokjes.
Ik wordt er gek van. Eerst dacht ik alles naar tevredenheid te hebben werken.
Ik heb uiteraard de patch geintalleerd, directx9 + hotfix, nieuwste aspi enz enz

Help, ik begin moe te worden
moet ik nu WEER mijn pc leeg maken formateren enz...

Gr. Edwin
plonie
Beste Edwin,

Zorg ervoor dat er geen andere programma;s draaien als je met VDl4 BEZIG BEN.
Ook de antivirus uit zetten.
En defragmenteerd de harddisk waar de data op staat
holleman.t
Edwin
Zorg er ook voor dat je beeldscherm resolutie op 1024x768 staat voordat je VDL opstart, als dit niet zo is kan dat de slechte kwaliteit van je mpeg verklaren.
Is de kwaliteit op de gebrande DVD op een standalone DVD player ook slecht ?

Groete, Teun
Edwin Brouwer
Is vdl zo gevoelig voor virusscanners?
Ik heb inderdaad norman draaien.
Beeldscherm resolutie staat correct. Heb hier inderdaad in het begin een hele zoektocht naar gehad voordat ik daar achter was. Maar het is net of de ligos encoder slecht comprimeerd. Zowel wanneer ik een variabele bitrate of als ik een constate bitrate instel (5500 kbps)

Welke instellingen voor het coderen gebruiken jullie doorgaans?

Gr. Edwin
holleman.t
Speel je die mpeg af in je mediaplayer en is hij dan al slecht of pas na het branden?
Ik gebruik verschillende bitrates , van 4000 tot wel 7000 en dan wel variable
Edwin Brouwer
Voor het branden is het al niet goed.
holleman.t
Ja maar bekijkt je hem dan in je windows media player?
mschagen
Staat de encoder ingesteld op het verwerken van interlaced materiaal? Als je film interlaced is maar de comprimeerder verwerkt het als frames (of als progressief materiaal), dan comprimeert dit slecht vanwege de kam structuren. Bewegings detectie werkt dan ook niet goed meer.
Edwin Brouwer
Ja, (in de windows mediaplayer)
holleman.t
Ja maar dan krijg je dacht ik strepen toch i.p.v. blokjes?
holleman.t
Moet je even in de media player kijken onder Extra dan naar Options en dan naar Prestaties , daar is een veld te vinden Geavanceert, daar vind je de Video versneller . Zet deze eens voluit en kijk dan nog eens
Edwin Brouwer
De encoder staat inderdaad ingesteld op interlaced, bottem field first.
Het filmpje bestaat uit een achtergrond van stenen muur (in een gymzaal) het onderwerp zijn 3 sportende mensen. Dit vraagt misschien ook wel wat meer ivm heel veel lijnen van de muur en daarvoor bewegende mensen.

Kan ik het anders instellen
mschagen
Hebben ze ook een vdl chat forum? misschien handiger. Eens kijken of er een IRC kanaal voor vdl opgezet kan worden.

Op zich leidt het gekozen compressie algorithme niet tot strepen. Strepen krijg je als je interlaced materiaal op een progressief projectie medium bekijkt (computer monitor :-) ). De kam structuren laten zich niet goed comprimeren en vreten veel bits. Die bits gaan ten koste van de rest van de beeld kwaliteit. In de rest kan het er dus blokkerig uit gaan zien.
holleman.t
Zo staat tie bij mij ook. Maar in het eerste veld moet hij op frames staanen niet op Veld A of op Veld B
holleman.t
Inderdaad mschagen zou wel handiger zijn
Edwin Brouwer
Bedankt voor de snelle reakties en het meedenken.
Ik ga wat verder stoeien. Wanneer ik er verder mee kom zal ik dit laten weten.

Gr. Edwin
holleman.t
Ok Edwin stoeise en ik hoor het graag van je.

Groete van Teun
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.