Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Eigenlijk Dik Tevreden Met Vdl
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
gg_maris
biggrin.gif Even vooropgesteld: Ik heb geen enkele bemoeienis met Magix. Ik ben gewoon een gebruiker van Vide deLuxe 2.0 Plus.

In eerste instantie vond ik het een moeilijk te doorgronden programma. Ik had evenmin ervaring met soortgelijke programmas. Veel gebruikte woorden waren onbekend. Er is geen "VdL voor dummies" en de "Introductie" in de handleiding gaat meteen de diepte in. Nu, na 5 maanden intensief gebruik (zo'n 10 tot 12 uur per week) zijn me een hoop zaken duidelijk geworden en is het steeds meer een spel om de filmpjes zo mooi mogelijk te krijgen.

In de afgelopen weken heb ik ook rondgekeken bij mede-video-monteurs die heel andere programmas gebruiken en dan komt voor mij VdL absoluut niet op de laatste plaats. Eerder het tegendeel. Dat werd ook nog eens bevestigd door c't van december 2003 waarin VdL, t.o.v. 11 andere video-editing programma's, ook prima werd ontvangen.

Alleen de eerste maand heb ik last gehad van hang-up's. Sinds ik me beperk tot het noodzakelijkste op mijn PC als VdL bezig is met afspelen of met peripherie te benaderen (zoals DV-IN/OUT of de DVD-speler/brander) heb ik nooit geen last meer gehad van een hang-up. Hij doet het gewoon prima. Let wel, ik heb VdL 2.0 Plus en geen VdL-2004. Mijn PC is heel doodnormaal (1300 MHz, 512 MB intern etc.).

In vergelijking tot veel andere programmas in deze prijsklasse (nog geen 100 euro), vind ik de functionaliteit binnen het editing-gedeelte van VdL van een hoog niveau. De buitenkant van VdL (bijv. het CD/DVD-brand-gedeelte, de Cover-en-Label-optie, etc.) is volgens mij wat mager.

Wat ik wel behoorlijk mis is een uitgebreide handleiding. Ik denk dat er veel meer in VdL zit dan ik momenteel gebruik. Net als Paul Lemmens lees ik ook veel in handleidingen, maar de tip van Tom Principaal (over hoe je makkelijk een tweede audio-signaal even kunt verzwakken) had ik over het hoofd gezien.

Juist door het ontbreken van een uitgebreide handleiding, lees ik vaak in het forum. Gewoon op zoek naar tips & trucs. Ik mis dan dus ook een dedicated moderator van Magix die juist dat soort tips & trucs kan aangeven. Wat ik ook jammer vindt van dit forum, is dat het behoorlijk vervuild raakt door steeds terugkerende irritaties. Juist dat soort uitingen halen de waarde van het forum naar beneden, terwijl het forum zoveel toegevoegde waarde kan leveren.

Na de inleerperiode gebruik ik VdL met veel plezier. Ik leer dagelijks dingetjes bij en zal ook steeds meer van mijn ervaringen delen met andere gebruikers.

Ik hoop niet dat deze topic opnieuw een soort van grijze container wordt met allerlei frustraties. Daar zijn er al genoeg van. Ik hoop juist dat nieuwe gebruikers ook merken dat er wél goed en plezierig met VdL te werken valt en hierdoor zin krijgen om door de inleerperiode heen te komen.

Groetjes,
Geert Maris
plonie
Het is een ieder bekend dat Video de luxe 2.0 uitstekend werkt.
Daarom adviseren we altijd de mensen die video de luxe 2004 gekocht hebben, om terug te schakelen naar video 2.0.
Als je de patch van 2.0 installeerd ben je ook van het hangen af.
videofred2
Geert,

Vdl is inderdaad, ondanks de problemen, een zeer uitgebreid
pakket met zeer veel mogelijkheden, die hier op dit forum
te weinig aan bod komen. Zo ontdekte ik onlangs het gebruik
van de effectcurve's, waar je echt heel, heel veel kunt mee doen.
Beeld-in-beeld, bijvoorbeeld. Maar ook afbeeldingen en
bewegende clips 'uit het niets' laten verschijnen en dan
gelijk waar op het scherm neerzetten enz...

Ook de overgangen en tekstmogelijkheden zijn zeer uitgebreid.
Je kunt ook zelf je achtergrondmuziek maken, door de korte
voorbeeld-fragmentjes aan elkaar te zetten enz.. enz....

Fred.
meeuw134
Beste maris/plonie/fred

Eindelijk eens reacties op het forum zoals het hoort elkaar helpen niet een product bij voorbaat afkraken.
Inderdaad ben het met allen eens vdl 2.0 is een prima product ook geldt dit voor
vdl 2004 waar de mogelijkheden nog groter zijn,echter jammer dat de ondersteuning te wensen overlaat en er niet voldoende aanvullingen op dit programma zijn.Duitse versie heeft inmiddels versie 3.5.2 al.
Om kort te zijn Vdl is prima vele kennen echter de mogelijkheden niet of het word gebruikt i.c.m andere programma''s waardoor het misgaat.
Zoals denk ik wel bekent gebruik ik Vdl 2004 plus met veel plezier na daar wat aan toegevoegd te hebben.
En echt dan werkt het perfect,de mogelijkheden zijn ongekend groot en benaderen
in naar mijn inzicht de prof status.
Ik had eerder een topic geplaatst waarin ik aankondigde te stoppen met reply en topics plaatsen echter zoals nu het forum gebruikt word kan ik mij niet inhouden
en toch reageren.
Waarom omdat een forum op deze wijze gebruikt dient te worden,en ik daar streven we toch allemaal naar nietwaar

Mvr gr Wim
plonie
we zijn toch op de wereld om mekaar te helpen niet waar ?????
holleman.t
Zo mag ik het horen Plonie, zo is het en niet anders!

Ook ik ben dik tevreden met VDL 2.0, werkt perfect bij mij en geloof het of niet,
Studio 8, Studio 9, VDL 1.0 EN VDL 2.0 op één systeem, Windows XP pro.

Liquid Edition 5.5 er bij geprobeerd maar dat was te veel van het goede, de Studio's werkte daarna niet meer maar VDL 1.0 en 2.0 bleven goed werken. Dus terug gegaan naar oude situatie, liquid Edition er af.

Ook VDL 2004 er op gehad maar die is er weer vanaf, werkt belabberd, ook op een systeem waar totaal nog niets op was geinstalleerd, dus schoon.

Nu vind ik weinig nieuws in VDL 2004 t.o.v. VDL 2.0, op z'n minst dan in het DVD gebeuren, maar dat doe ik niet in de Studio's of VDL's maar met DVDLab.

Vraag je je misschien af waarom al die programma's, Studio 9 staat er pas op om te kijken wat het in huis heeft ( ben tot nog toe zeer positief), Studio 8 voor z'n specifieke dingen zoals de geweldige transistions, VDL 1.0 heeft toch ook wel bepaalde dingen in zich die ik weer fijner vind werken als in VDL 2.0 en andersom.
Dus met sommige stukjes film spring ik van de een naar de ander.

Ik wens jullie nog veel video plezier
De groete van Teun
Marie-Lein
Wel beste hiermee wil ik ook eventjes reageren hoe ik werk met mijn videofilms:

Als ik een dvd ga maken van juist-nieuwe films, gebruik ik eerst pinnacle9, de gewone versie. Waarom? Wel omdat pinnacle de mogelijkheid geeft, om direct na het knippen, het stuk te verwijderen en automatisch wordt dan de film opgeschoven.

Is het een film dat al opgenomen is op een videocassette, wel dan gebruik ik eerst vdl en zet de film dan over in mpeg. In pinnacle krijg ik z/w beeld

Als dit gebeurd is, ga ik terug naar vdl, gewoon omdat de overgangen (gewone fade) gemakkelijker te plaatsen zijn.

Dan weer terug naar pinnacle, daar ben ik in de mogelijkheid om de tijd in te stellen om er muziek bij te plaatsen.

De titels komen dan terug van vdl, controleer nog alles even en maak een menu.
De dvd wordt gebrand en een gelukkig mens, zoals ik, loopt weeral op de wereld rond wink.gif
EdjeK
QUOTE(Marie-Lein @ Feb 17 2004, 12:51 PM)

Als ik een dvd ga maken van juist-nieuwe films, gebruik ik eerst pinnacle9, de gewone versie. Waarom? Wel omdat pinnacle de mogelijkheid geeft, om direct na het knippen, het stuk te verwijderen en automatisch wordt dan de film opgeschoven.

Is het een film dat al opgenomen is op een videocassette, wel dan gebruik ik eerst vdl en zet de film dan over in mpeg. In pinnacle krijg ik z/w beeld

Als dit gebeurd is, ga ik terug naar vdl, gewoon omdat de overgangen (gewone fade) gemakkelijker te plaatsen zijn.

Dan weer terug naar pinnacle, daar ben ik in de mogelijkheid om de tijd in te stellen om er muziek bij te plaatsen.

De dvd wordt gebrand en een gelukkig mens, zoals ik, loopt weeral op de wereld rond wink.gif

Wat ingewikkeld doe je dat, want ik dacht dat het bij jou met VdL 2004 wacko.gif nu allemaal goed werkte en je dus geen ander programma meer nodig had?

Of zit ik op een verkeerde golflengte......???
holleman.t
EdjeK, ik denk dat Marie-Lein bedoelt dat ze verschillende bewerkingen in verschillende programma's uitvoerd om toch het sterkste van elk programma te benutten.
Dat is wat ik ook doe, alleen dan niet met VDL 2004, want dat loopt ook bij mij niet lekker.
EdjeK
Het zal wel weer aan mij liggen maar dat switchen van het ene naar het andere programma en dan weer vice versa lijkt mij absoluut niet bevorderlijk voor de kwaliteit van zowel de opname als uiteindelijk de weergave.

Persoonlijk capture ik de film, bewerk die met knippen, overgangen, muziek en de hele ratteplan om deze vervolgens met het zelfde programma op DVD te zetten. Dat deed ik recentelijk met VdL 2004, maar sinds kort werk ik met Studio 9 om dat deze een betere breedbeeld 16:9 capture heeft en vervolgens het gehele circus, knippen, bewerken geluid enz. en branden op DVD op een perfecte wijze voor mij uitvoert.

Misschien ben ik met Pinnacle Studio 9 wub.gif een beetje van m'n VdL 2004 geloof afgevallen.

Sorry Magix........

Gr. Ed. wave.gif
plonie
rolleyes.gif Tja je wist het al, ook ik ben totaal overstag gegaan naar STUDIO 9 hierkan ik erg veel mee, voor de ontbrekende opties gebruik ik liqued edition.

wub.gif Dus Edje lekker stoeien, zonder knoeien.
holleman.t
Ik zelf denk dat er geen verlies hoeft te zijn als je rendeerd naar DV, wat ik toch moet doen want anders kan ik hem niet in VDL laden.
Het zijn soms maar BV 2 scenes omdat je nou net die overgang wilt hebben die nou net in Studio 8 (9) staat, of anders om BV een aftiteling die in VDL perfect is.
Meerdere beelden in 1 scherm, is leuk als je BV 10 min. hebt zitten filmen vanuit de auto, want je vond het daar zo mooi, als je daar 4 schermjes van maakt dan duurt het nog maar 2,5 min en toch alles bekijken en daar is VDL 1.0 weer heel fijn voor om te bewerken
Dus globaal in Studio 8 (9) of VDL en dan kleine stukjes bewerken in de een of de ander.
Werkt opzich prima en zonder verlies.
holleman.t
Plonie, gaat dat goed bij jou, Studio 8(9) en Liquid Edition op 1 systeem
plonie
rolleyes.gif Het gaat prima, het bijt elkaar niet
holleman.t
Heb ik 1x geinstalleerd bij de Studio's maar kreeg deze toen niet meer opgestart,
zou misschien ook kunnen dat ik er een DC10 kaart in heb zitten met een hardware installer voor Studio 8(9)
plonie
tongue.gif Ik heb een schone omgeving met alleen Studio9 en Edition.
wub.gif Heb voor de rest eigenlijk niets meer nodig, ik kijk wel regelmatig op deze site, want misschien kan ik zo nog iemand op weg helpen
holleman.t
Vind ik zeer sociaal van je. Zie ik graag.
Marie-Lein
Beste Mensen,

Ik zal nog eens moeten reageren zeker wink.gif het was lang geleden hè rolleyes.gif
Ik vind persoonlijk dat vdl en pinnacle9 een perfect huwelijk is. Als je alles opneemt in avi-formaat, vermoed ik dat er geen kwaliteitsverlies, ik zeg vermoed, wie ben ik om erover te twisten. dry.gif

Het is zoals men hier al vroeger vermeldde, het één programma vult het ander aan.
Aftiteling, overgangen: piccobello in vdl
Geluid: pinnacle

Dus waarom zou ik klagen?
wink.gif

Voor mij is het gebruik samen, het is zoals plonie, lekker stoeien en zonder knoeien biggrin.gif

wub.gif
Marie-Lein
QUOTE(EdjeK @ Feb 18 2004, 05:24 PM)
QUOTE(Marie-Lein @ Feb 17 2004, 12:51 PM)

De dvd wordt gebrand en een gelukkig mens, zoals ik, loopt weeral op de wereld rond  wink.gif

Wat ingewikkeld doe je dat, want ik dacht dat het bij jou met VdL 2004 wacko.gif nu allemaal goed werkte en je dus geen ander programma meer nodig had?

Of zit ik op een verkeerde golflengte......???

Edje, ik ben heel tevreden met vdl. Maar...ik heb van dochter(huwelijksverjaardag) pinnacle9 gekregen. Dus om de kerk in het midden te laten staan, gebruik ik de 2

wub.gif
Marie-Lein
plonie
wub.gif hier is niks mis mee
Marie-Lein
plonie, ik bedoelde er niets verkeerd mee: ik was enkel een woord vergeten: nl vertelde

sorry!
plonie
wub.gif Is niet erg ik hou wel van die humor
Marie-Lein
ik ook, jong, hoe meer hoe liever wub.gif

t is in ieder geval plezanter dan vroeger!

beerchug.gif drink nog eens op mijn kosten
plonie
wub.gif Oke waar kan de rekening naar toe?
Marie-Lein
allè k hoor het al wink.gif de vrouwen moeten betalen zekers wink.gif

maar ALS ik moe betalen, ok, maar dan is het ne straffen hè, geen pilsken biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.