Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Volledige Tv-beeldgrootte
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
lamme
Geachte lezer,

Veel problemen met Magix Video de Luxe? Dan kan deze er nog wel bij en misschien onderkent iemand dit probleem of heeft zelfs een oplossing, waarvoor dank.
Handleiding onderdeel "TV-beeldgrootte". Onder Effecten/Effectinstellingen film tabblad "Grootte tv-scherm" zijn bij mij de standaardinstellingen op alle ïnvulvakken 10%. DVD (Philips DVD-speler) zowel als VHS (standaard videorecorder) betekent onder deze omstandigheden bij mij verlies van een klein gedeelte van het videomateriaal links en rechts op het TV-scherm, corrigeren met de Magix "ijkmethode" heeft geen effect, en nu .....????
Mijn schermresolutie is ingesteld op 1024x768 (19"). Het beeld op mijn DVD-speler in de computer vertoont genoemde probleem niet!
Ik vind het rouwens ook vreemd dat je voor ieder TV-scherm een andere versie van je video zou moeten maken ......
Ik zie uit naar een reactie
Groet
Henk
mschagen
Het feit dat er beeld wordt weggesneden is normaal. De viewfinder in jouw videocamera zal dit ook al doen waardoor je op t.v. ongeveer hetzelfde zal zien als in je viewfinder. Alleen op de p.c. zie je wat meer beeld die eigenlijk niet zichtbaar hoort te zijn. Vooral bij vhs opnames lijdt dit vaak tot zwarte of rafelige, gestoorde randen die door de t.v. weer netjes worden weggehaald. Bij professioneel vervaardigde video wordt er bij de kadrering hier ook al rekening mee gehouden. Gewoon een kwestie van een nette beeldcompositie maken (en een correct afgesteld t.v. toestel uiteraard).
videofred2
Henk,

Heb je 'gebied tv-scherm markeren enz..' aangevinkt?
In het voorbeeldscherm zie je dan een witte kader.
De clips moeten dan passend gemaakt worden binnen die witte kader.
(Video-effecten: zoom: 'link' aanvinken, anders zoom je enkel
hoogte of breedte)
Foto's worden automatisch aangepast, indien die optie is aangevinkt.

Fred.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.