Ernst T
12.02.2004 08:11:16
ik vind de oplossing van het tellen van de letters wel aardig, maar het blijft een
vreemde zaak dat de titels in het programmadisplay er niet uitlopen en op het TV scherm wel.
De titeldeko van Studio 8 en 9 en Ulead 5, die ook gebruik, kennen dit probleem niet.( wel weer andere)
Kom op, Magix laat dit niet op je zitten.
Wie weet de "echte" oplossing"?
ernst T
efrankes
12.02.2004 08:43:54
Als het goed is staar er ergens in je 'mijn projecten'map een 'TV anti-bijsnijden' project.
Hierin staat vermeld dat het bijsnlijden (wegvallen van zijkant en bovenkant beel) verschild bij het formaat wat je wegschrijft.
Bij voorbeel ik heb een DVD gemaakt, die niets van tekst laat wegvallen, deze film als Video-cd daarintegen heeft de eerste letter op de kant staan, staat er dus nog net, maar istoch breder van beeld dan de DVD versie.
Met het project antibijsnijding kan je kijken waar het beeld op jou TV wegvald.
dat kan je instellen in:
Effecten-> effectinstallingen film - >groote tv scherm.
hierkan je het percentage opgeven wat je op jou tv in dat TV anti-bijsnijden'' filmpje ziet.
Je kan ook deze rand in de voorvertoon aan zetten, zodat je kan zien hoever je van de rand bent met je beeld/tekst.
Dit werkt voor nij prima.
Maar let dus wel op, dit moet je eigenlijk doen voor elk formaat, dus voor DVD VCD, en SVCD.
OOk kan het van invloed zijn of je breedbeeld hebt of niet.
Ik heb bv 2 verschilllende DVD spelers en TV's , de onderligen afwijking is 5%, zowel + als -.
DUs de waarde die je krijgt, is de waarde van jou TV, niet per definitie die je b.v. de buurman of familie.
Ik heb ervaren dat als je er voor titles , scrolltekst ca. 5% boven en onder bijteld, en ca. 2% links en rechts, het bij 95% van de TV's als je een DVD maakt klopt.
Hopenlijk is dit het andwoord wat je zocht.
PS> iik weet niet weke versie je hebt, ik het Video deluxe 2004 PLUS, hier in werkt dit dus goed.
Suc6
Ernst T
12.02.2004 19:14:15
Hoi Efrankes bedankt voor je advies, ik ga het dit weekend uitproberen
bedankt groetjes Ernst
Ernst T
16.02.2004 16:32:56
alle titels blijven keurig op het scherm staan bedankt voor het advies.
groetekes
Ernstke (ik ga maar over in het sappige vlaams)