IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Reply to this topicStart new topic
Ontbreken 5.1 Geluid / Pcm, Ontbreken 5.1 geluid
Roel
post 04.06.2009 22:05:01
Post #1

Newbie
*

Group: Members
Member No.: 54.833

Beste videoliefhebbers,
Ik ben een compleet nieuwe MAGIX VDL 15 premium gebruiker (was pinnacle gewent) alles ziet er goed en mooi uit.
Ik krijg het alleen niet voor elkaar om na een gebrande DVD het 5.1 geluid uit mijn versterker te toveren. Als ik een start menu, van MAGIX, heb aangebracht laat deze het geluid horen, zodra de film start verschijnt er op mijn (digitale) versterker een knipperend PCM logo en de boodschap NO DATA / AUDIO. Indien ik over schakel naar directsound krijg ik wel stereo geluid. Ik heb al een week of wat geleden allerlei pogingen gedaan om bij MAGIX een antwoord te krijgen en krijg alleen een ticket nummer rtour. Slechts een mallig hebben ze een SYSCHECK link gestuurd welke ik heb uitgevoerd, maar niets meer heb vernomen. Waarschijnlijhk ben ik te ongeduldig maar ben al 5 weken aan het zoeken. Ook in de hulp functie lees ik alles over activering van 5.1 codecs en keuzes maar kan deze nergens terug vinden en al zeker niet activeren. Ook kan ik de audio optie PCM niet aanvinken...wel AC 5.1 en stereo etc.. Waarschijnlijk ligt daar het probleem, maar alleen hoe dit op te lossen ??
Oh ja tijdens het monteren kan ik wel kiezen voor het audio spoor: surrounkanalen ontvouwen

Kortom... Ik film in AVCHD / 5.1 geluid en zet deze om naar MPEG2 (Dit omdat ik geen blue-ray speler / brander heb) vervolgens maak ik probleemloos een film. In het programma laat deze alles zien en horen...Loop alle settings na etc maar wat vergeet ik of wat ontbreekt er

Groet
Roel
Go to the top of the page

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

RSS Lo-Fi Version Time is now: 22.11.2009 21:39:27