Zwarte Previeuws Beelden In Storyboard Modus |
![]() ![]() |
Zwarte Previeuws Beelden In Storyboard Modus |
06.05.2009 09:01:31
|
|
|
Newbie ![]() Group: Members Posts: 3 Joined: 06.05.2009 08:37:39 Member No.: 54.347 |
Als ik mijn mpg bestanden naar de tijdlijn sleep, dan zijn ze te zien en af te spelen.
Schakel ik over naar storyboard modus, dan zijn ze wel af te spelen, maar de previews zijn zwart. Ik heb gezien dat dit komt omdat de eerste frames van ieder fragment zwart zijn. Weet iemand waarom dit gebeurt? Als ik de fragmenten trim, dan zie ik wel weer een prvieuw. Maar dat is omslachtig. Is er een mogelijkheid om in één keer alle fragmenten aan het begin te trimmen? (M.a.w. de eerste 2 frames verwijderen) Of weet iemand een andere optie voor dit probleem? Ik gebruik Video de Luxe 2006 plus, en de mpg bestanden komen van mijn Canon FS100 camera (Het nieuwste model) |
|
|
|
06.05.2009 12:20:04
|
|
|
Newbie ![]() Group: Members Posts: 20 Joined: 17.06.2007 12:00:40 Member No.: 40.199 |
Als ik mijn mpg bestanden naar de tijdlijn sleep, dan zijn ze te zien en af te spelen. Schakel ik over naar storyboard modus, dan zijn ze wel af te spelen, maar de previews zijn zwart. Ik heb gezien dat dit komt omdat de eerste frames van ieder fragment zwart zijn. Weet iemand waarom dit gebeurt? Als ik de fragmenten trim, dan zie ik wel weer een prvieuw. Maar dat is omslachtig. Is er een mogelijkheid om in één keer alle fragmenten aan het begin te trimmen? (M.a.w. de eerste 2 frames verwijderen) Of weet iemand een andere optie voor dit probleem? Ik gebruik Video de Luxe 2006 plus, en de mpg bestanden komen van mijn Canon FS100 camera (Het nieuwste model) Hallo Roho, Ik weet niet of dit de oplossing is en of deze optie in VDL 2006 mogelijk is maar misschien heb je hier een foute instelling staan: Bestand > Instellingen > Programma: (IMG:http://i357.photobucket.com/albums/oo17/vliegvissers/2.jpg) Haal het vinkje weg en de frames worden zichtbaar Groet, Marco |
|
|
|
07.05.2009 12:42:18
|
|
|
Newbie ![]() Group: Members Posts: 3 Joined: 06.05.2009 08:37:39 Member No.: 54.347 |
Bedankt voor je reaktie. Helaas heb ik deze optie niet in VDL2006.
Wel heb ik gezien dat als ik voor de fragmenten appart de frametable opbouw, dat de previes ook goed is in het storyboard. Alleen dit is wel erg lastig als je bv 50 objecten op de tijdlijn hebt staan. Als ik mijn mpg bestanden naar de tijdlijn sleep, dan zijn ze te zien en af te spelen. Schakel ik over naar storyboard modus, dan zijn ze wel af te spelen, maar de previews zijn zwart. Ik heb gezien dat dit komt omdat de eerste frames van ieder fragment zwart zijn. Weet iemand waarom dit gebeurt? Als ik de fragmenten trim, dan zie ik wel weer een prvieuw. Maar dat is omslachtig. Is er een mogelijkheid om in één keer alle fragmenten aan het begin te trimmen? (M.a.w. de eerste 2 frames verwijderen) Of weet iemand een andere optie voor dit probleem? Ik gebruik Video de Luxe 2006 plus, en de mpg bestanden komen van mijn Canon FS100 camera (Het nieuwste model) |
|
|
|
14.05.2009 11:34:47
|
|
|
MAGIX Junkie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Customer Moderator Group NL Posts: 1.248 Joined: 25.11.2004 15:46:30 From: Marssum, Netherlands Member No.: 22.881 |
Dit probleem komt voor bij camera's die niet aan het begin van ieder bestand een I-frame genereren. Veel (HD)camera's die gebaseerd zijn op MPEG-compressie hebben dit verschijnsel. Magix is bezig om er een oplossing voor te vinden, maar als je met VdL2006 werkt zul je daar niets aan hebben. Dan zul je moeten upgraden naar VdL15 of wachten op de volgende versie, die, Magix kennende, tegen het eind van de zomer uit zou moeten komen.
|
|
|
|
![]() ![]() |
|
Lo-Fi Version | Time is now: 23.11.2009 00:14:04 |