Blokkade, blokkade in tijdlijn |
![]() ![]() |
Blokkade, blokkade in tijdlijn |
10.03.2009 12:48:54
|
|
|
Newbie ![]() Group: Members Posts: 20 Joined: 31.12.2007 10:46:05 Member No.: 44.534 |
Tijdens bewerkingen in de tijdlijn, zoals begin en einde van een scene wegknippen. is er een of andere blokkade ontstaan waardoor ik over een bepaald punt geen scenes meer kan verslepen.
Als ik dat toch doe, verdwijnt de scene als het ware in de blokkade en komt aan de andere kant weer tevoorschijn. Als ik de scene een spoor lager plaats en versleep is er niets aan de hand. Ik heb dat al eens eerder gehad, maar dan bleek een frame dat ik vergeten was te verwijderen er de oorzaak van te zijn. Nu is er ook bij maximaal inzoomen niets te vinden. Ik heb geprobeerd het betreffende gebied te selecteren om te verwijderen maar dat lukt niet. This post has been edited by Tim Jongkees: 10.03.2009 12:49:49 |
|
|
|
11.03.2009 06:27:48
|
|
|
Guru ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 735 Joined: 02.04.2005 09:09:41 From: Stiens - Nederland Member No.: 25.925 |
Als je het fragment dat je wilt verschuiven nu eens twee sporen lager neerzet.
Krijg je dan ook nog de blokkade zoals op het 1e spoor? Sander |
|
|
|
11.03.2009 10:00:07
|
|
|
Newbie ![]() Group: Members Posts: 20 Joined: 31.12.2007 10:46:05 Member No.: 44.534 |
Als je het fragment dat je wilt verschuiven nu eens twee sporen lager neerzet. Krijg je dan ook nog de blokkade zoals op het 1e spoor? Sander Nee, het gebeurt alleen op spoor 1. Zoals ik al schreef, ook op spoor 2 geen problemen. In feite kan ik dus gewoon doorgaan met de montage, maar dan moet ik er steeds rekening houden dat spoor 2 niet meer vrij is met alle ellende van dien. Tim |
|
|
|
11.03.2009 11:31:41
|
|
|
MAGIX Junkie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Customer Moderator Group NL Posts: 1.109 Joined: 12.01.2005 21:26:45 From: Mierlo, Netherlands Member No.: 24.161 |
Nee, het gebeurt alleen op spoor 1. Zoals ik al schreef, ook op spoor 2 geen problemen. In feite kan ik dus gewoon doorgaan met de montage, maar dan moet ik er steeds rekening houden dat spoor 2 niet meer vrij is met alle ellende van dien. Tim Vreemd verschijnsel. Gebeurt het alleen bij die ene film? Zo ja, dan zou je het volgende kunnen overwegen: - schuif de film naar b.v. spoor 3 en lager. - selecteer de film (dus zonder spoor 1/2) - open een nieuwe film - plak het geslecteerde stuk film in de nieuwe film - kijk of het nu weg is groet, Rijk |
|
|
|
11.03.2009 13:00:30
|
|
|
MAGIX Junkie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1.107 Joined: 25.11.2003 18:35:26 From: Mokum Member No.: 11.096 |
|
|
|
|
11.03.2009 15:33:03
|
|
|
Guru ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 735 Joined: 02.04.2005 09:09:41 From: Stiens - Nederland Member No.: 25.925 |
Het lijkt me toch dat er een verborgen fragment staat op dat spoor.
Je kan eens proberen om het gebied te selecteren waar de blokkade optreed. Klik naast het blokkadegebied, houd de klik vast en trek een rechthoek over het blokkade gebied zodat alles binnen deze rechthoek wordt geselecteerd. Kijk nu of er niet stiekum toch iets stond. (druk op Delete na selectie) zorg er natuurlijk wel voor dat je geen dingen selecteerd die niet weg moeten. Sander |
|
|
|
12.03.2009 13:12:38
|
|
|
Vreemd verschijnsel. Gebeurt het alleen bij die ene film? Zo ja, dan zou je het volgende kunnen overwegen: - schuif de film naar b.v. spoor 3 en lager. - selecteer de film (dus zonder spoor 1/2) - open een nieuwe film - plak het geslecteerde stuk film in de nieuwe film - kijk of het nu weg is groet, Rijk Het is de eerste film die ik met VDL 15 premium monteer. Het probleem treedt op na ca. 15 min afgemonteerd materiaal. De eerste 2 voorgestelde handelingen lukken me nog wel. Dan open ik een nieuw project, maar hoe plak ik het geselecteerde materiaal van de oorspronkelijke film erin? Ik heb het geprobeerd, maar het lukt niet. Zou je me stap-voor-stap kunnen vertellen wat ik moet doen? groet, Tim |
|
|
|
12.03.2009 13:34:52
|
|
|
Het is de eerste film die ik met VDL 15 premium monteer. Het probleem treedt op na ca. 15 min afgemonteerd materiaal. De eerste 2 voorgestelde handelingen lukken me nog wel. Dan open ik een nieuw project, maar hoe plak ik het geselecteerde materiaal van de oorspronkelijke film erin? Ik heb het geprobeerd, maar het lukt niet. Zou je me stap-voor-stap kunnen vertellen wat ik moet doen? groet, Tim Ik heb de commentaren van FransS en Duiker ook gelezen. Spoor 1 staat niet op slot, dat is het probleem dus niet. Duiker adviseerde om het stukje te selecteren en te wissen, maar als ik dat deed in het lege stuk tijdlijn waar de blokkade zat was er niets te selecteren, en dus verdween het selectiekader meteen. Vervolgens heb ik een onbruikbare scene in tweeën geknipt, het ene deel vóór de blokkade geplakt en het tweede deel erna. Vervolgens lukte het me wel om deze 2 stukken met de blokkade ertussen in te selecteren en te wissen. En zowaar, de blokkade was verdwenen! Hoera! Wat het geweest is? Geen idee. Geen frame volgens mij want als de marker erlangsliep was er niets te zien en als ik maximaal inzoomde evenmin. Maar het probleem is opgelost, bedankt jongens. Overigens zou ik er toch wel blij mee zijn als Rijk me op de hiervoor gestelde vraag antwoordt. Heel nuttig voor opdoemende problemen in de toekomst. groet, Tim |
|
|
|
12.03.2009 13:56:21
|
|
|
MAGIX Junkie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Customer Moderator Group NL Posts: 1.109 Joined: 12.01.2005 21:26:45 From: Mierlo, Netherlands Member No.: 24.161 |
Het is de eerste film die ik met VDL 15 premium monteer. Het probleem treedt op na ca. 15 min afgemonteerd materiaal. De eerste 2 voorgestelde handelingen lukken me nog wel. Dan open ik een nieuw project, maar hoe plak ik het geselecteerde materiaal van de oorspronkelijke film erin? Ik heb het geprobeerd, maar het lukt niet. Zou je me stap-voor-stap kunnen vertellen wat ik moet doen? groet, Tim Je hoeft niet een nieuw Project te openen, maar een nieuwe film: Bestand/Films beheren/Nieuwe film (of: Ctrl Alt N) - open de film waaruit je wilt copieren en selecteer een stuk met de muis - toets Ctrl C (copy) - ga naar de nieuwe film (klik op het filmblikje midden-links en vink de andere film aan, die van VdL automatisch een naam heeft gekregen, dus niet "nieuwe film" aanvinken, want dan maakt VdL er wéér eentje bij!) - toets Ctrl V (paste, oftwel plak) - nu staat het stuk in de nieuwe film groet, Rijk |
|
|
|
13.03.2009 06:44:26
|
|
|
Als je een fragment op de tijdlijn bij zijn rand vastpakt om hem in te korten of uit te rekken,
dan kun je hem inkorten tot 0. Je drukt hem dan zegmaar helemaal samen. Hij is dan niet meer zichtbaar op de tijdlijn, en ook niet bij het afspelen, maar fysiek staat hij nog wel op de tijdlijn. Dit kan dus de zogenoemde blokkade hebben veroorzaakt. Want je kan dan namelijk niet een ander fragment over die zelfde plaats heen leggen. Blijkbaar is het je dan toch gelukt om je "verborgen fragment" te verweideren. Sander |
|
|
|
13.03.2009 16:52:48
|
|
|
Als je een fragment op de tijdlijn bij zijn rand vastpakt om hem in te korten of uit te rekken, dan kun je hem inkorten tot 0. Je drukt hem dan zegmaar helemaal samen. Hij is dan niet meer zichtbaar op de tijdlijn, en ook niet bij het afspelen, maar fysiek staat hij nog wel op de tijdlijn. Hoi Sander, Goed idee van jou (IMG:style_emoticons/default/jaybee.gif) , dat inkorten tot 0, dus ik heb het meteen even uitgeprobeerd. Maar helaas: bij mij is het stukje film helemaal verdwenen als ik het tot nul inkort. Ik kan een ander stukje film er dan ook gewoon over heen schuiven. Dus vrees ik dat, hoe briljant ook bedacht, er bij Tim toch nog iets anders aan de hand was. groet, Rijk PS: wat bem jij al vroeg in de morgen actief ... (IMG:style_emoticons/default/user.gif) |
|
|
|
13.03.2009 17:09:25
|
|
|
Nou rijk,
ik herkende het probleem van Tim omdat ik dat namelijk zelf ook wel eens heb, en dan blijkt het bij mij wel zo te zijn zoals ik schreef. Ik durf trouwens niet te zeggen of dit bij vdl 15 ook nog zo is, want volgens mij is deze ervaring gebaseerd op 2008. Het is dus niet zo maar verzonnen. Sander |
|
|
|
![]() ![]() |
|
Lo-Fi Version | Time is now: 23.11.2009 00:36:44 |