IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Reply to this topicStart new topic
15+ Geluidsgolf Aanzetten, Dissolve Invoegen, Geluid Inspreken, hoe kan ik/waar vind ik...
Bruce 47
post 05.03.2009 21:19:19
Post #1

Expert

Group: Members
From: doetinchem
Member No.: 28.303

Een paar vragen over 15+:
1. hoe maak ik de geluidsgolf zichtbaar om te weten waar de pieken zitten etc. en te bewerken met grijphandje?
2. hoe krijg ik de beeldlijn te zien om de lichtsterkte te varieren met grijphandje en ankerpuntjes?
3. ik heb een beeld half gezet (dus niet volle lichtsterkte) omdat daar tekst over loopt. Dit beeld wil ik aansluiten op een volbeeld met dissolve. Dit gaat niet goed want het eerste beeld zakt eerst naar zwart terwijl het 2e beeld op het halve nivo moet aansluiten, dus zonder dip vanaf nul. Geldt ook voor audio.
Het lukt me ook niet met effecten, de werkwijze daarvan ontgaat me helaas volledig en uitleg vind ik niet.
4. ik zou graag tekst inspreken "on the fly". Ik meende dat zoiets bij 2007 wel kon. Ik heb geen idee of dit nog zo is en zo niet, hoe dan wel.
nb. in de helpfunctie kan ik op geen van deze vragen antwoord vinden
bij voorbaat veel dank want het heeft me nu al veel zoektijd zonder resultaat gekost...

This post has been edited by bruce47@wanadoo.nl: 05.03.2009 21:22:59
Go to the top of the page

+Quote Post
Rijk
post 05.03.2009 21:59:33
Post #2

MAGIX Junkie

Group: Customer Moderator Group NL
From: Mierlo, Netherlands
Member No.: 24.161

ik weet niet of ik al je vragen goed begrijp, maar ik doe een poging:
ad 1: rechtsklik op het lege geluidsfragment en kies dan voor "geluidsgolven zichtbaar maken" (of zoiets)
ad 2: dit snap ik niet helemaal. Midden bovenin het videofragment zit een wybertje, daarin kun je met de muis de helderheid naar een lager niveau slepen, als je dat bedoelt.
ad 3: als je de helderheid van het eerste beeld verlaagt met Video-effecten heb je dat verschijnsel niet en is de overgang vloeiend. Kies bovenaan Effecten en dan Video-effecten, vervolgens Helderheid/Contrast en dan kun je met de schuifregelaar de Helderheid verlagen.
ad 4: Ga naar Opnemen, klik op Opname, dan Audio, dan Geavanceerd en vink dan aan "Automatische volumedemping...(ducking)"
In Help staat het onder Opname/Audio/Geavanceerde instellingen.

groet,
Rijk
Go to the top of the page

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

RSS Lo-Fi Version Time is now: 22.11.2009 23:07:38