Vdl15premium, animaties |
![]() ![]() |
Vdl15premium, animaties |
25.02.2009 15:06:48
|
|
|
Newbie ![]() Group: Members Posts: 20 Joined: 31.12.2007 10:46:05 Member No.: 44.534 |
Om landkaarten te animeren een vraag.
Is het mogelijk om vanuit een willekeurig, zelf gekozen punt op een landkaart een andere kaart of afbeelding, te laten groeien tot de volledige beeldgrootte? Ik heb geprobeerd om dit via beeld in beeld te fiksen, maar dan blijft het statisch. Via de tutorials kom ik er niet uit en ook niet via de diverse manuals. groet, Tim |
|
|
|
25.02.2009 17:56:45
|
|
|
MAGIX Junkie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Customer Moderator Group NL Posts: 1.109 Joined: 12.01.2005 21:26:45 From: Mierlo, Netherlands Member No.: 24.161 |
Hallo Tim,
Dat kan als volgt: Zet het te verschijnen beeld onder je hoofdbeeld en selecteer het met de muis. Kies Effecten/Bewegingseffecten/Positie en Grootte. Zet de afspeelmarker op de plaats waar het nieuwe beeld maximaal moet zijn, b.v. halverwege het stuk video. op de Bijlage is dit bij pijl nr 1:
keyframe_pos_grootte.JPG ( 187.72K )
Number of downloads: 10klik op het wybertje bij pijl 2, je plaatst nu een keyframe punt. verplaats de afspeelmarker naar links, waar de beweging moet beginnen, b.v. bij pijl nr 3 verklein en verplaats nu het beeld naar (bijna) 0 met de (8) handgrepen bij pijlen nrs 4 zet weer een keyframe punt (pijl 2) Als je nu afspeelt zie je het beeld vanuit bijna niets groeien naar maximaal. Je kunt deze beweging vloeiend maken met de knop bij pijl nr 5 (vind ik persoonlijk mooier). Opmerking: het is niet zo handig om bij het linker punt te beginnen, want als je dat maximaal verkleint hebt kun je het niet meer uitrekken op de eindpositie, dus: achteraan beginnen. succes, groet, Rijk |
|
|
|
27.02.2009 11:49:51
|
|
|
Newbie ![]() Group: Members Posts: 20 Joined: 31.12.2007 10:46:05 Member No.: 44.534 |
Hallo Tim, Dat kan als volgt: Zet het te verschijnen beeld onder je hoofdbeeld en selecteer het met de muis. Kies Effecten/Bewegingseffecten/Positie en Grootte. Zet de afspeelmarker op de plaats waar het nieuwe beeld maximaal moet zijn, b.v. halverwege het stuk video. op de Bijlage is dit bij pijl nr 1:
keyframe_pos_grootte.JPG ( 187.72K )
Number of downloads: 10klik op het wybertje bij pijl 2, je plaatst nu een keyframe punt. verplaats de afspeelmarker naar links, waar de beweging moet beginnen, b.v. bij pijl nr 3 verklein en verplaats nu het beeld naar (bijna) 0 met de (8) handgrepen bij pijlen nrs 4 zet weer een keyframe punt (pijl 2) Als je nu afspeelt zie je het beeld vanuit bijna niets groeien naar maximaal. Je kunt deze beweging vloeiend maken met de knop bij pijl nr 5 (vind ik persoonlijk mooier). Opmerking: het is niet zo handig om bij het linker punt te beginnen, want als je dat maximaal verkleint hebt kun je het niet meer uitrekken op de eindpositie, dus: achteraan beginnen. succes, groet, Rijk Hallo Rijk, Kijk, daar heb ik wat aan. Daaaaagenlang aan het proberen geweest. Geen resultaat dus. Ik heb het voorgestelde uitgevoerd en het werkt perfect. Bedankt. groet, Tim |
|
|
|
![]() ![]() |
|
Lo-Fi Version | Time is now: 23.11.2009 00:19:27 |