Vdl 15 Premium, project niet te openen |
![]() ![]() |
Vdl 15 Premium, project niet te openen |
15.02.2009 12:16:12
|
|
|
Newbie ![]() Group: Members Posts: 20 Joined: 31.12.2007 10:46:05 Member No.: 44.534 |
Tijdens pogingen om het oorspronkelijke audiospoor te bewerken, zoals achtergrondgeluid wegfilteren en een stukje audiospoor te kopieren voor verder gebruik via extraheren, liep de boel vast en er was niets meer aan te doen.
Vlak daarvoor had ik de film gesaved op de externe harde schijf die ik voor alle video-opslag gebruik, dus via de laatste noodgreep crtl+alt+del afgesloten en opnieuw opgestart. Het bleek onmogelijk om deze versie te laden. Ook bij de vorige gesavede versies lukte dat niet. Er verscheen elke keer een waarschuwingsvenster, maar ook het aanklikken van de 2 mogelijkheden "Verder" en "Annuleren" leidde tot niets. Moet ik nu helemaal opnieuw beginnen? Het programma is al eerder vastgelopen, maar na het downloaden van een update hoop ik dat het beter wordt. This post has been edited by Tim Jongkees: 15.02.2009 12:21:05
Attached File(s)
schermafdruk_magix.bmp ( 3.75MB )
Number of downloads: 5
schermafdruk_magix.jpg ( 231.41K )
Number of downloads: 8 |
|
|
|
16.02.2009 12:19:24
|
|
|
MAGIX Junkie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Customer Moderator Group NL Posts: 1.248 Joined: 25.11.2004 15:46:30 From: Marssum, Netherlands Member No.: 22.881 |
Hallo Tim,
Volgens mij is er bij de crash een stukje media corrupt geraakt. Dat zou verklaren waarom ook de backupversies van je project niet geopend kunnen worden. Als je weet om welke clip het gaat (vermoedelijk de clip die je op het moment van de crash aan het bewerken was) zou je die kunnen verplaatsen naar een andere lokatie. Vervolgens probeer je het montage- of een backupproject te openen. Bij de melding dat een bepaald bestand niet kan worden gevonden, moet je dan aangeven dat je wilt doorgaan. Zodra het project geopend is, verwijder je de verwijzingen naar de verloren clip en sla je het project op. Dan heb je in ieder geval weer een gezond project. Als je daarna het ontbrekende stuk opnieuw captured, kun je dat weer in je montage verwerken. Als de corrupte clip oorspronkelijk van een DV-tape komt, zou je ook kunnen proberen om hem te batch-capturen. Dan kunnen de bestaande verwijzingen in de tijdlijn blijven bestaan en valt alles weer op zijn plaats zodra de media opnieuw binnengehaald zijn. |
|
|
|
17.02.2009 16:12:51
|
|
|
Newbie ![]() Group: Members Posts: 20 Joined: 31.12.2007 10:46:05 Member No.: 44.534 |
Hallo Tim, Volgens mij is er bij de crash een stukje media corrupt geraakt. Dat zou verklaren waarom ook de backupversies van je project niet geopend kunnen worden. Als je weet om welke clip het gaat (vermoedelijk de clip die je op het moment van de crash aan het bewerken was) zou je die kunnen verplaatsen naar een andere lokatie. Vervolgens probeer je het montage- of een backupproject te openen. Bij de melding dat een bepaald bestand niet kan worden gevonden, moet je dan aangeven dat je wilt doorgaan. Zodra het project geopend is, verwijder je de verwijzingen naar de verloren clip en sla je het project op. Dan heb je in ieder geval weer een gezond project. Als je daarna het ontbrekende stuk opnieuw captured, kun je dat weer in je montage verwerken. Als de corrupte clip oorspronkelijk van een DV-tape komt, zou je ook kunnen proberen om hem te batch-capturen. Dan kunnen de bestaande verwijzingen in de tijdlijn blijven bestaan en valt alles weer op zijn plaats zodra de media opnieuw binnengehaald zijn. Hallo, Helaas lukt het niet om de "meldingsvensters" (zoals ik in het screenshot laat zien) weg te krijgen. De tijdlijn is dus voor mij onbereikbaar. De bewuste clip kan ik dus ook niet verwijderen. Op de knop "doorgaan" klikken werkt ook niet. De enige manier om uit die situatie kan komen is via ctrl-alt-del. Of moet ik misschien even vaak op `doorgaan` klikken als er scenes in de tijdlijn Staan? Zojuist weer aan de gang gegaan. Ik heb vóór het vastlopen gerommeld met de audio. Ik probeerde het geluidsspoor van één scene extern te bewerken. Ik heb toen een stukje van de curve geselecteerd en geprobeerd dat te exporteren. Ik weet niet meer als wat. Is het geluidsspoor MP3? Nu blijkt het Audio spoor van het hele project nu gewoon leeg te zijn. Ook de bron-opnames op de harde schijf hebben ineens een volkomen leeg audio-spoor. Vandaar dat het project niet kan worden geladen. Volgens mij omdat de audiosporen ontbreken. Enig idee wat er fout is gegaan en kan ik dat weer verwachten? Is dit nog te herstellen of moet ik die delen helemaal opnieuw capturen en monteren? De nog niet gebruikte sporen hebben gewoon nog hun audio-sporen! This post has been edited by Tim Jongkees: 17.02.2009 16:47:54 |
|
|
|
18.02.2009 12:20:39
|
|
|
MAGIX Junkie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Customer Moderator Group NL Posts: 1.248 Joined: 25.11.2004 15:46:30 From: Marssum, Netherlands Member No.: 22.881 |
De informatie van de audiodata zit in een apart bestandje bij iedere clip. De extensie ben ik vergeten, maar die kun je vinden door een niet eerder in VdL gebruikte clip te importeren. In je mediamap zie je dan het bestandje er bijkomen. Als je de extensie weet, kun je van de corrupte clips dat bestandje weggooien.
In het verleden (bij VdL2008) heb ik wel eens succes gehad bij clips waarvan het audio "verdwenen" was door dat audiobestandje te verwijderen en daarna bij de betreffende clip in de timeline te klikken op "Golfvorrm opnieuw berekenen" of zoiets. Daarmee wordt dat audiobestandje opnieuw aangemaakt en soms kreeg ik daardoor mijn geluid weer terug. Lukt dat niet, dan adviseer ik je om de getroffen clips opnieuw te capturen. Of het opnieuw kan gebeuren? Alles kan, maar VdL heeft in die zin geen reputatie voor het corrumperen van projecten en/of media. |
|
|
|
19.02.2009 09:06:11
|
|
|
De informatie van de audiodata zit in een apart bestandje bij iedere clip. De extensie ben ik vergeten, maar die kun je vinden door een niet eerder in VdL gebruikte clip te importeren. In je mediamap zie je dan het bestandje er bijkomen. Als je de extensie weet, kun je van de corrupte clips dat bestandje weggooien. In het verleden (bij VdL2008) heb ik wel eens succes gehad bij clips waarvan het audio "verdwenen" was door dat audiobestandje te verwijderen en daarna bij de betreffende clip in de timeline te klikken op "Golfvorrm opnieuw berekenen" of zoiets. Daarmee wordt dat audiobestandje opnieuw aangemaakt en soms kreeg ik daardoor mijn geluid weer terug. Lukt dat niet, dan adviseer ik je om de getroffen clips opnieuw te capturen. Of het opnieuw kan gebeuren? Alles kan, maar VdL heeft in die zin geen reputatie voor het corrumperen van projecten en/of media. Bedankt. Helaas, alle pogingen om een en ander recht te trekken werken niet. Kan ook aan mijn onwennigheid met het programma liggen, Dus maar weer capturen en overnieuw beginnen. Goed voor de routineopbouw zullen we maar zeggen. Zijn er overigens ook workshops en/of cursussen voor VDL? groet, Tim Jongkees |
|
|
|
19.02.2009 12:50:05
|
|
|
MAGIX Junkie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Customer Moderator Group NL Posts: 1.109 Joined: 12.01.2005 21:26:45 From: Mierlo, Netherlands Member No.: 24.161 |
Zijn er overigens ook workshops en/of cursussen voor VDL? Hoi Tim, Kijk hier maar eens: http://www.magix.info/nl/online-training/1...4-video-deluxe/ groet, Rijk |
|
|
|
![]() ![]() |
|
Lo-Fi Version | Time is now: 22.11.2009 22:04:55 |