Schokkerig Beeld |
![]() ![]() |
Schokkerig Beeld |
07.02.2009 17:08:54
|
|
|
Newbie ![]() Group: Members Posts: 10 Joined: 07.02.2009 14:45:05 Member No.: 52.856 |
Na het branden van een HD film van 40 min. ontstaat een schokkerig beeld. Als ik de film beeld voor beeld afspeel op een DVD speler, zijn de individuele beelden haarscherp. Ik tel er ook 25/sec. Het visueel effect is of het er 5/sec zijn, het lijkt of er een soort echo in het beeld zit.
Ik heb geexperimenteerd met de brand instellingen, maar dat helpt niet. Bitrate is ca. 6000 (HDTV-PAL-breedbeeld). Ik werk met de originele m2ts beelden, die met de Panasonic viewer perfect op het scherm komen. Is dit een bekend probleem en is daar een oplossing voor? |
|
|
|
08.02.2009 00:32:01
|
|
|
MAGIX Junkie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1.107 Joined: 25.11.2003 18:35:26 From: Mokum Member No.: 11.096 |
Hoi Hermanes,
Welkom op het forum. Vertel eens wat over hoe je te werk gaat en met welke versie je werkt en als kan wat over je configuratie. En of je de DVD op een FULL HD TV afspeelde ? Wellicht weten hier ik en andere meer over te vertellen wat er dan mis kan zijn . Grt.Frans S. (IMG:style_emoticons/default/user.gif) |
|
|
|
08.02.2009 12:53:44
|
|
|
Newbie ![]() Group: Members Posts: 10 Joined: 07.02.2009 14:45:05 Member No.: 52.856 |
Hoi Frans,
Ik importeer de originele originele m2ts beelden in Magic Video 15 Plus (HP Pentium Dual core, 2Gb) zonder deze te converteren. Op de preview monitor zien de beelden er goed uit, wel iets ongelijkmatig, maar dat komt doordat de processor het niet altijd kan bijhouden. Na het branden zie ik zowel via de media player als op TV hetzelfde effect. Het is het beste te beschrijven als het in een snel tempo vooruit en achteruit spelen van de film . Dus 5 beeldjes vooruit, 4 achteruit, 5 vooruit etc. Als je de film beeldje voor beeldje afspeelt zijn de individuele beelden haarscherp en in de goede volgorde. Wel zie je telkens dat elk volgend beeldje een stuk "doorschiet" Ik heb op deze TV al heel wat DVD's afgespeeld en dit fenomeen nog nooit gezien. Omdat de preview in MvP wel goed is, neem ik aan dat het tijdens het branden ontstaat. Ik heb de laatste versie van de brandsoftware gedownload. Er lijkt iets verbetering, maar ook nu krijg je na een minuut hoofdpijn van het kijken, erg teleurstellend, want de beelden bekeken met de HD-Writer software van Panasonic die met de camera is meegeleverd zijn echt perfect!! (bekeken op dezelfde PC). Ik heb ook zo'n beetje alle instellingen van de encoder geprobeerd, niets lijkt te helpen........ Mvg. Herman PS. Inmiddels een klein test project aangemaakt met slechts één scene. DVD gebrand en met Media Player bekeken. Zelfde schokkerige effect maar..... ik zie nu het effect dat ik al beschreef: beeldje vooruit en daarna beeldje achteruit. Beeldje vooruit en weer eentje achteruit. Nog niet op de DVD speler bekeken, maar dat is ongetwijfeld hetzelfde. Hoi Hermanes,
Welkom op het forum. Vertel eens wat over hoe je te werk gaat en met welke versie je werkt en als kan wat over je configuratie. En of je de DVD op een FULL HD TV afspeelde ? Wellicht weten hier ik en andere meer over te vertellen wat er dan mis kan zijn . Grt.Frans S. (IMG:style_emoticons/default/user.gif) This post has been edited by Hermanus: 08.02.2009 13:44:08 |
|
|
|
08.02.2009 17:30:33
|
|
|
Inmiddels de DVD ook op een DVD speler afgespeeld en daar hetzelfde resultaat.
Als ik de interlace instel op "Progressive" dan verdwijnt het schokkerige effect, maar er komen wel strepen voor in de plaats.... |
|
|
|
08.02.2009 21:19:58
|
|
|
MAGIX Junkie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Customer Moderator Group NL Posts: 1.109 Joined: 12.01.2005 21:26:45 From: Mierlo, Netherlands Member No.: 24.161 |
Als ik de interlace instel op "Progressive" dan verdwijnt het schokkerige effect, maar er komen wel strepen voor in de plaats.... heb je ook al eens geprobeerd om bij Interlace "Bovenste veld eerst" in "Onderste veld eerst" te veranderen (of omgekeerd, afhankelijk van wat stond aangevinkt)? groet, Rijk |
|
|
|
08.02.2009 22:00:27
|
|
|
|
|
|
|
09.02.2009 13:19:26
|
|
|
MAGIX Junkie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1.107 Joined: 25.11.2003 18:35:26 From: Mokum Member No.: 11.096 |
Hoi Hermanus,
Je hebt het over m2ts die je via een panasonic viewer importeert in VdLux,ik neem aan dat je het hier hebt over Mpeg2 format ? Is het niet mogelijk om de beelden via de Mediapool en Drag & Drop op de Tijdlijn te zetten ? Een andere mogelijkheid als je die op de camera hebt zitten is via fire-wire de film calture deze komt dan van zelf op de tijdlijn om er dan take's van te maken en dan bewerken. En wat ik me afvraag is het wel PAL en geen NTSC dat je filmt ? Want die geven die vertragingen als je ze bewerkt met VdLux ik heb dat weleens met een fototoestel die nemen op met 30 frams p/s . Grt. Frans S. (IMG:style_emoticons/default/user.gif) |
|
|
|
09.02.2009 15:18:10
|
|
|
Hoi Frans,
Nee, mijn Panasonic levert HD bestanden en dat is geen mpeg. Via de media pool zet ik ze op de tijdlijn, de viewer gebruik ik alleen om de originele beelden te bekijken. En nee, mijn camera heeft geen firewire. En ja, het is PAL en geen NTSC. Het heeft puur te maken met het branden, want in de preview zien de beelden er correct uit..... Groetjes, Herman Hoi Hermanus,
Je hebt het over m2ts die je via een panasonic viewer importeert in VdLux,ik neem aan dat je het hier hebt over Mpeg2 format ? Is het niet mogelijk om de beelden via de Mediapool en Drag & Drop op de Tijdlijn te zetten ? Een andere mogelijkheid als je die op de camera hebt zitten is via fire-wire de film calture deze komt dan van zelf op de tijdlijn om er dan take's van te maken en dan bewerken. En wat ik me afvraag is het wel PAL en geen NTSC dat je filmt ? Want die geven die vertragingen als je ze bewerkt met VdLux ik heb dat weleens met een fototoestel die nemen op met 30 frams p/s . Grt. Frans S. (IMG:style_emoticons/default/user.gif) This post has been edited by Hermanus: 09.02.2009 15:19:40 |
|
|
|
09.02.2009 15:48:55
|
|
|
Hoi Hermanus,
Dan heb ik het vermoeden dat het de extensie is waar VdLux niet mee overweg kan,wellicht weet iemand er hier meer over te vertellen.? Grt.Frans S. (IMG:style_emoticons/default/user.gif) |
|
|
|
09.02.2009 18:51:02
|
|
|
MAGIX Junkie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Customer Moderator Group NL Posts: 1.248 Joined: 25.11.2004 15:46:30 From: Marssum, Netherlands Member No.: 22.881 |
QUOTE Panasonic levert HD bestanden en dat is geen mpeg Hallo Herman, Gezien de benaming "m2ts" denk ik dat het wel degelijk mpeg2 is, maar dan in HD-resolutie. Als je de film afspeelt op een gewone DVD-speler is het geen HD-film, maar een SD-film gerenderd uit HD-footage. Wat voor resolutie schiet je camera? 720P of 1080i? Ik denk niet dat het schokken komt door een interlaceprobleem, want dan springt het beeld ieder frame op en neer. Je schrijft dat het per 5 frames gebeurt, dus ik denk dat de GOP-lengte van het originele materiaal en die van de mpeg-stream op de DVD met elkaar in conflict zijn. Ik weet niet direct een oplossing, maar je zou eerst eens kunnen proberen om de frametable van de HD-bestanden opnieuw aan te maken. De strepen in de progressive versie wijzen trouwens op een downscale van HD- naar SD-resolutie en downsizen is nooit het sterkste punt geweest van VdL. |
|
|
|
14.02.2009 12:16:30
|
|
|
Ik heb het probleem voorgelegd bij de support afdeling, maar daar krijg ik geen enkele reactie.
Inmiddels heb ik een deel van mijn film ingespoeld bij een kennis die Pinnacle 12 heeft. Een fantastisch beeld, kan niet anders zeggen. In rapportcijfers zou ik zeggen: Magix een 3, Pinnacle een 10. Zou er een kans zijn dat Magix dit probleem gaat oplossen? Gezien de reacties op dit forum en van de support afdeling ben ik erg pessimistisch gestemd Herman (IMG:style_emoticons/default/mad.gif) Hallo Herman, Gezien de benaming "m2ts" denk ik dat het wel degelijk mpeg2 is, maar dan in HD-resolutie. Als je de film afspeelt op een gewone DVD-speler is het geen HD-film, maar een SD-film gerenderd uit HD-footage. Wat voor resolutie schiet je camera? 720P of 1080i? Ik denk niet dat het schokken komt door een interlaceprobleem, want dan springt het beeld ieder frame op en neer. Je schrijft dat het per 5 frames gebeurt, dus ik denk dat de GOP-lengte van het originele materiaal en die van de mpeg-stream op de DVD met elkaar in conflict zijn. Ik weet niet direct een oplossing, maar je zou eerst eens kunnen proberen om de frametable van de HD-bestanden opnieuw aan te maken. De strepen in de progressive versie wijzen trouwens op een downscale van HD- naar SD-resolutie en downsizen is nooit het sterkste punt geweest van VdL. |
|
|
|
16.02.2009 12:38:08
|
|
|
MAGIX Junkie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Customer Moderator Group NL Posts: 1.248 Joined: 25.11.2004 15:46:30 From: Marssum, Netherlands Member No.: 22.881 |
Beste Herman,
Je hebt in je laatste reactie wel mijn tekst gequote maar geen antwoord gegeven op de vragen. Ik begrijp je frustratie, maar ik heb toch echt wat antwoorden nodig om je te helpen bij het oplossen van je probleem. (IMG:style_emoticons/default/nana.gif) |
|
|
|
17.02.2009 21:22:39
|
|
|
De resolutie van de Panasonic HD camera is 1920 x 1080, 25 bps. Frametable opnieuw aangemaakt. Alle mogelijke brandparameters geprobeerd. DVD gemaakt uit een enkel shot van 20 sec., allemaal zelfde resultaat: schokkend beeld en als je het beeldje voor beeldje afspeelt gaat het wisselend vooruit en achteruit. De monitor functie van Magix laat dit verschijnsel niet zien, ook niet in full-screen mode. Ook niet m.b.v. de "simple edit" van Panasonic zelf.
Beste Herman, Je hebt in je laatste reactie wel mijn tekst gequote maar geen antwoord gegeven op de vragen. Ik begrijp je frustratie, maar ik heb toch echt wat antwoorden nodig om je te helpen bij het oplossen van je probleem. (IMG:style_emoticons/default/nana.gif) |
|
|
|
17.02.2009 21:36:24
|
|
|
Hoi Hermanus,
Zou het aan de brander kunnen liggen ? Hoe oud is deze en heb je update voor de brander gezocht het is maar een vraag want dat kan nog wel eens helpen . Grt Frans S. (IMG:style_emoticons/default/user.gif) |
|
|
|
17.02.2009 23:27:42
|
|
|
Ha die Frans,
De PC is 6 maanden oud (HP-Compag 2.6 Ghz dual core, 3Gb) , dus de brander ook wel zo oud denk ik. Ik heb inmiddels zelf ook de Pinnacle trial eens geprobeerd op deze PC en dat werkt als een speer, de standaard instellingen geven een puntgaaf beeld. Nog steeds geen antwoord van Magix support op mijn klacht. Ik denk dat ik moet concluderen dan Magix nog niet geschikt is voor HDTV. Is er iemand die daar andere ervaringen mee heeft? Herman Hoi Hermanus, Zou het aan de brander kunnen liggen ? Hoe oud is deze en heb je update voor de brander gezocht het is maar een vraag want dat kan nog wel eens helpen . Grt Frans S. (IMG:style_emoticons/default/user.gif) |
|
|
|
17.02.2009 23:53:33
|
|
|
Hoi Hermanus,
Nee daar zou het niet aan moeten liggen ,maar vertel eens,of je Nero op je computer hebt geďnstalleerd of heb je het eigen brand programma van HP Compaq want ik weet dat HP een eigen brand programma heeft dat weer niet samen werkt met VdLux,en mocht je Nero hebben en daar bij Nero vision dan moet je Nero vision Delete want ik weet uit ervaring dat deze roet in het eten gooit bij bijna alle programma's en zeker bij VdLux. Nu heb ik nog geen HD maar een kennis van mij wel en deze heeft daar geen problemen me althans nu ik weet nog niet. Grt. Frans S. (IMG:style_emoticons/default/user.gif) |
|
|
|
18.02.2009 12:06:08
|
|
|
VdL15 ondersteunt HD, dus het zou moeten werken. Staat de standaard instellingen voor de Magix Projecten wel goed? Als je bronmateriaal 1080i is, moet dat ook de instelling van je project zijn. Als je echter HD-footage verwerkt in een SD-project kan ik mij voorstellen dat je tegen dit soort problemen aanloopt.
|
|
|
|
21.02.2009 10:04:21
|
|
|
Volgens mij staan de instellingen goed. En nee (Frans) ik heb geen Nero geďnstalleerd.
Ik heb schermafdrukken van mijn testproject (1 shot van ca. 10 sec.) hier geupload. Het m2ts bestand mag helaas niet hier neergezet worden (IMG:style_emoticons/default/wacko.gif) Misschien herkent iemand een foutieve instelling..... VdL15 ondersteunt HD, dus het zou moeten werken. Staat de standaard instellingen voor de Magix Projecten wel goed? Als je bronmateriaal 1080i is, moet dat ook de instelling van je project zijn. Als je echter HD-footage verwerkt in een SD-project kan ik mij voorstellen dat je tegen dit soort problemen aanloopt.
Attached File(s)
|
|
|
|
02.03.2009 13:04:50
|
|
|
Magix heeft nog steeds geen oplossing voor dit probleem. Ook de door mij opgestuurde scene hebben ze nog niet tot een goed brandbare DVD kunnen verwerken.
Ik hoop toch dat er spoedig een aanpassing in de software gaat komen, die het bewerken van HD mogelijk maakt. Vooralsnog moet ik helaas vaststellen dat de software er nog niet klaar voor is....... |
|
|
|
![]() ![]() |
|
Lo-Fi Version | Time is now: 22.11.2009 21:48:15 |