IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
Geheugenprobleem Bij Exporteren Als Dv-avi
Rijk
post 28.10.2007 10:40:13
Post #21

MAGIX Junkie

Group: Customer Moderator Group NL
From: Mierlo, Netherlands
Member No.: 24.161

Omdat in deze topic inmiddels aardig wat nuttige informatie is bijeengebracht, hebben we hem vast gezet. Er kunnen uiteraard nog steeds posts worden toegevoegd.

groet,
Rijk
Go to the top of the page

+Quote Post
donthuis
post 19.03.2008 19:33:24
Post #22

User
**

Group: Members
Member No.: 37.008

QUOTE(JaapV @ 26.07.2007 20:37:42) *
Hallo Magix gebruikers,

Ik maak gebruik van VDL2007Plus.
Tijdens het exporteren van een film naar DV-AVI formaat krijg ik de foutmelding: “Verzoek voor geheugentoewijzing mislukt. Misschien is er geen geheugen beschikbaar, of is er een interne fout opgetreden.”
Deze situatie blijkt te ontstaan doordat VDL tijdens het proces steeds meer reëel en virtueel geheugen in beslag neemt.
Ik heb het probleem aangemeld bij Magix Support, maar zij schijnen het probleem niet te kunnen reproduceren. Bovendien is het probleem bij hen niet bekend en zou ik dus een unieke situatie hebben.
Ik roep daarom jullie hulp in door onderstaande test uit te voeren en over jullie ervaringen te berichten.
- Start het programma Taakbeheer (Ctrl+Alt+Del) en open het tabblad Prestaties. Links onder wordt het actuele geheugengebruik aangegeven;
- Laad een onbewerkte filmopname in VDL van een minuut of 7 of langer met laten we zeggen zo'n 50 scenes of meer;
- Start MovieShowMaker (Ctrl+Shift+M) om de film automatisch te laten bewerken;
- Exporteer het resultaat naar een DV-AVI bestand (Alt+(IMG:style_emoticons/default/cool.gif) en kijk naar het geheugengebruik in Taakbeheer.
- Sluit de film (Ctrl_F4) en kijk naar het geheugengebruik. Verandert dit?

In mijn situatie zie ik het gemiddeld geheugengebruik toenemen met ongeveer 150 Mb per 5 minuten film. Een film van een uur zou dan 1,8 Gb extra geheugenruimte nodig hebben. Omdat ik "slechts" 1,5 Gb tot mijn beschikking heb (incl. virtueel geheugen) stopt VDL voortijdig. Bij een virtueel geheugen van b.v. 3 Gb zal het proces waarschijnlijk niet worden afgebroken. Ik heb mijn virtueel geheugen echter op een aparte partitie staan die ik niet eenvoudig kan aanpassen. Daarnaast kan het natuurlijk niet de bedoeling zijn van Magix dat iedereen een veel te groot virtueel geheugen moet gaan instellen voor het exporteren naar DV-AVI.
Eigenaardig is tevens het verschijnsel dat het exta benodigd geheugen niet wordt vrijgegeven nadat het proces is gestopt en ook niet nadat Film Sluiten is geselecteerd. Pas na afsluiten van VDL komt dit weer vrij.
Het maken van een DVD van een film van ruim een uur en het wegschrijven van de film als Mpeg bestand gaat bij mij zonder geheugenproblemen.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Hoewel ik met deze toepassing geen ervaring heb, ken ik sinds gisteren ook een geheugenprobleem met Vdl 2007+. Als ik over de 800 foto's aan één stuk achter elkaar zet op één MPEG-gecodeerde DVD voor een slideshow op de TV, komen er zo boven de 800 stuks ook geheugenmeldingen op. Het gebruikte virtuele geheugen loopt steeds steiler op naarmate er foto's bijkomen en ook een backup file op de DVD bijbranden faalt op een >2 Gb melding (mijn fysiek aanwezige RAM capaciteit). De fout onstaat niet door het overschrijden van de maximale lengte van de DVD-5 van 2 uur, want met een fotoduur op 6 seconden wordt het een DVD-lengte van rond de 1 uur 20min op ongeveer 3,1 Gbyte schijfbeslag. De totale fileomvang van de foto's bedraagt ruim over de 2,3 Gbyte heen, anders had ik gedacht dat Vdl 2007 die foto's tijdens de bewerking ongecomprimeerd in RAM houdt (iets dat oudere Photoshop versies wel deden). Dus die verklaring past ook niet.

Waar deze beperkingen vandaan komen kan ik niet terug vinden in de uitgebreide documentatie. m.h.g Don

NB Je geeft zelf niet aan hoe je virtuele geheugen is opgebouwd: wat is daarvan fysiek aanwezig en wat wordt vanaf de harde schijf daaraan dynamisch toegevoegd? XP regelt dat laatste namelijk automatisch, tenzij je dat bewust uitschakelt.

+Quote Post
donthuis
post 19.03.2008 19:49:41
Post #23

User
**

Member No.: 37.008

QUOTE(FransS @ 04.10.2007 22:17:58) *
Oké een keer dan nog Andries een schone computer is niets er op alleen het systeem en eventueel een fot programma
( Adobe) en verder het videoprogramma waar je je films mee wil bewerken en verder niets.
En een internetverbinding maken alleen als daarom gevraagt word door het programma.
Uiteraard zal je dan zeggen ja maar dan heb ik ook een virusscanner nodig, ja dat klopt maar niet iedere virusscanner werkt met VdL en zeker geen Norton, ik gebruik AVG en Nod 32 en schakel ik alleen in als VdL eer om vraagt anders niet.
Kijkmaar hier onder met wat voor Config ik het meeste werk.
En nog bedankt ook Rijk voor de wensen ,en we komen zeker terug met een ervaring rijker en veel video materiaal ik heb 12 filmpjes bij me dus dat wordt wat .

Groet Frans S. (IMG:style_emoticons/default/user.gif)

Schoon is altijd mooier bij rekeninstensieve applicaties, maar volgens mij niet noodzakelijk bij VDL 2007+ en zeker niet in relatie tot het geheugenprobleem. De reden van mijn stelling is dat ik mijn fysieke RAM-uitbreiding van 1 naar 2 Gbyte eens wilde confronteren met forse RAM-gebruikers en wat bleek: het parallel draaien van geheugenslurpers als Photoshop Elements 5.0 of CS2 en VDl2007+ leverde nog steeds minder dan 700 Mbyte RAM beslag op. En dat werd bij renderen van een film niet veel hoger. Het gebruikte systeem een AMD 64 3000+ (S754, dus single channel) levert altijd binnen enige uren een perfecte DVD op. Bij maximale correcties op bv gedigitaliseerde, maar slechte super 8 originelen heeft slechts één keer 5 uur opgeleverd. Alle correcties en overal nastabilisatie van het materiaal maakte dat m.i. volkomen verklaarbaar.
Anders dan de originele klacht ervaar ik alleen geheugen bottlenecks bij extreem veel foto's in één keer op een DVD.
Zie mijn eerste reactie elders. Kortom: er moet iets structureels fout zitten binnen deze software, dat specifiek tevoorschijn komt in bepaalde situaties en dus geen schone sytemen benodigt. Trouwens schoon of niet, als een proces op een PC niet gestart is, heeft zo'n slapende applicatie alleen effect als de schijf er gefragmenteerd door is geraakt. En dat laatste moet je naturlijk wel steeds op orde houden, te sterke fragmentatie van harde schijven remt elke software..

:-D on @home

+Quote Post
Kickfix
post 23.03.2008 20:25:33
Post #24

Newbie
*

Member No.: 46.330

Lieve vdl gebruikers,

Ook ik had een probleem. Zie: http://support.magix.net/boards/magix/inde...showtopic=38098

Na het lezen van dit topic heb ik de hele film van 86 minuten zonder problemen om kunnen zetten naar dv-avi.

Ik heb daarbij de volgende handelingen uitgevoerd:

- avg antivirus uitgeschakeld
- wisselbestand vergroot van 1,5 x het ramgeheugen naar 2000
- opslagpad van c://magix gewijzigd naar andere partitie van 250 vrije schijfruimte
- netwerk- en internetconnectie uitgeschakeld.
- smartrendering uitgeschakeld
- realtime prioriteit gegeven aan magix.exe via processen via taakbeheer

Mijn volgende probleem zal het branden van 20 gig aan beeldmateriaal worden....maar ik ben allang blij dat het renderen goed gelukt is!

+Quote Post
KFK
post 22.07.2008 19:00:23
Post #25

Newbie
*

Member No.: 48.456

Beste JaapV
Ook ik ben een teleurgestelde klant, ook ik krijg steeds de melding;"Verzoek om geheugentoewijzing mislukt enz...", als ik probeer een DVD te branden of als DV-avi probeer op te slaan.
Zowel op mijn desktop met Windows Xp Home en SP2, 3,2 Ghz HT GenuineIntel processor, 3Gb RAM, Sapphire RADEON X1600 PRO 512MB, 3 USB HARDDISK a 500GB EN 2 interne Harddisks a 250GB.
Je zou toch zeggen niet te kort, maar omdat ik nogal rommel met die computer heb ik speciaal voor video editing een nieuwe laptop aangeschaft van HP, de dv9790 met T7500 processor, 4 Gb intern, 2x 250Gb HDD en een nVidia 8600 GS 512Mb.
Ook op de latop krijg ik de melding GEHEUGEN TE KORT.
Mijn film was eerst ongeveer 35 minuten met wat overgangen, titels en achtergrondmuziek, maar dat lukte niet en momenteel probeer ik 10minuten weg te krijgen maar ook dat wil nog niet lukken.

Ik heb vandaag een mailtje naar Magix gestuurd over dit probleem. (IMG:style_emoticons/default/mad.gif) (IMG:style_emoticons/default/mad.gif)

O ja en nog wat........ ik heb de patches van Magix geinstalleerd en toen kreeg ik mijn desktop niet meer opgestart......DUS WEES HIER VOORZICHTIG MEE!!!......heb windows opnieuw moeten installeren met alle gevolgen.

Wie weet raad???

+Quote Post
rinse
post 18.10.2008 10:51:38
Post #26

Newbie
*

Member No.: 50.253

Ik zit ook al een aantal weken met hetzelfde probleem. maar niet alleen bij overzetten naar dv-avi maar ook bij afspelen van de film, of als ik wat langer aan het werk ben. Onderstaande klinkt logisch en is misschien wel mijn laatste hoop. Alleen, hoe wijzig ik het opslagpad? En hoe zet is smartrenderen uit?

QUOTE (Kickfix @ 23.03.2008 20:25:33) *
Lieve vdl gebruikers,

Ook ik had een probleem. Zie: http://support.magix.net/boards/magix/inde...showtopic=38098

Na het lezen van dit topic heb ik de hele film van 86 minuten zonder problemen om kunnen zetten naar dv-avi.

Ik heb daarbij de volgende handelingen uitgevoerd:

- avg antivirus uitgeschakeld
- wisselbestand vergroot van 1,5 x het ramgeheugen naar 2000
- opslagpad van c://magix gewijzigd naar andere partitie van 250 vrije schijfruimte
- netwerk- en internetconnectie uitgeschakeld.
- smartrendering uitgeschakeld
- realtime prioriteit gegeven aan magix.exe via processen via taakbeheer

Mijn volgende probleem zal het branden van 20 gig aan beeldmateriaal worden....maar ik ben allang blij dat het renderen goed gelukt is!

+Quote Post
FransS
post 18.10.2008 15:47:25
Post #27

MAGIX Junkie

From: Mokum
Member No.: 11.096

Hoi Rinse,

Welkom op het Forum,
Het opslagpad dat zal een extraschijf zijn van een X aantal Gig.
Daar kun je dan wanneer je dit aan geeft in je menu van het capture links van opname beeld ,staat een opschrift "opname" daar onder staat de folder waar je de beelden naar toe schrijft en als je nu dat mapje aanklikt dan kun je deze veranderen naar 'n schijf en folder die jij hebt of wil dat het daar naar toe gaat.

b.v. E:film 1 dan gaat wat je capturet naar schijf E: folder,film1 .
En smartrender af zetten zou ik je niet kunnen vertellen heb ik zelf nog nooit gedaan wel alle mee draaiende programma's.

Suc6 Frans S. (IMG:style_emoticons/default/user.gif)

This post has been edited by FransS: 18.10.2008 15:48:54

+Quote Post
Rijk
post 18.10.2008 18:37:53
Post #28

MAGIX Junkie

Group: Customer Moderator Group NL
From: Mierlo, Netherlands
Member No.: 24.161

QUOTE(rinse @ 18.10.2008 11:51:38) *
En hoe zet ik smartrenderen uit?

In het scherm "Disk voor DVD-speler branden": klik op "Encoder instellingen", haal dan het vinkje weg bij "Smart rendering", sluit af met OK.

Nog even over het opslagpad: je kunt dat blijvend veranderen via Bestand/Programma-instellingen/tabblad Directories. Dan hoef je het maar één keer te doen.

groet,
Rijk

+Quote Post
rinse
post 20.12.2008 15:38:22
Post #29

Newbie
*

Member No.: 50.253

Ik had exact het zelfde probleem en heb een oplossing aangereikt gekregen van Mi-Bo op magix.info. Als ik u verhaal lees heeft u meer als 50 scenes in 7 minuten. Daar licht het probleem. Ik hadzelf meer dan 100 scenes in 15 minuten. Mi-Bo wees mij op het volgende: Een overgang (beeld, niet geluid) vraagt ongeveer 10 sec berekening voor de comp. Als je binnen die 10 sec weer een nieuwe overgang aanbied loopt het geheugen dus vol. Kom binnen 10 sec weer met een nieuwe scene, en even later weer, en uiteindelijk zal het geheugen geheel vollopen en u de bekende melding krijgen. Waarschijnlijk leg ik dit heel knullig en onvakkundig uit want ik heb er geen verstand van. Wat ik wel weet is dat het probleem opgelost is als u elke scene minimaal 10 seconden lang maakt.
Succes,
Rinse

QUOTE (JaapV @ 26.07.2007 19:37:42) *
Hallo Magix gebruikers,

Ik maak gebruik van VDL2007Plus.
Tijdens het exporteren van een film naar DV-AVI formaat krijg ik de foutmelding: “Verzoek voor geheugentoewijzing mislukt. Misschien is er geen geheugen beschikbaar, of is er een interne fout opgetreden.”
Deze situatie blijkt te ontstaan doordat VDL tijdens het proces steeds meer reëel en virtueel geheugen in beslag neemt.
Ik heb het probleem aangemeld bij Magix Support, maar zij schijnen het probleem niet te kunnen reproduceren. Bovendien is het probleem bij hen niet bekend en zou ik dus een unieke situatie hebben.
Ik roep daarom jullie hulp in door onderstaande test uit te voeren en over jullie ervaringen te berichten.
- Start het programma Taakbeheer (Ctrl+Alt+Del) en open het tabblad Prestaties. Links onder wordt het actuele geheugengebruik aangegeven;
- Laad een onbewerkte filmopname in VDL van een minuut of 7 of langer met laten we zeggen zo'n 50 scenes of meer;
- Start MovieShowMaker (Ctrl+Shift+M) om de film automatisch te laten bewerken;
- Exporteer het resultaat naar een DV-AVI bestand (Alt+(IMG:style_emoticons/default/cool.gif) en kijk naar het geheugengebruik in Taakbeheer.
- Sluit de film (Ctrl_F4) en kijk naar het geheugengebruik. Verandert dit?

In mijn situatie zie ik het gemiddeld geheugengebruik toenemen met ongeveer 150 Mb per 5 minuten film. Een film van een uur zou dan 1,8 Gb extra geheugenruimte nodig hebben. Omdat ik "slechts" 1,5 Gb tot mijn beschikking heb (incl. virtueel geheugen) stopt VDL voortijdig. Bij een virtueel geheugen van b.v. 3 Gb zal het proces waarschijnlijk niet worden afgebroken. Ik heb mijn virtueel geheugen echter op een aparte partitie staan die ik niet eenvoudig kan aanpassen. Daarnaast kan het natuurlijk niet de bedoeling zijn van Magix dat iedereen een veel te groot virtueel geheugen moet gaan instellen voor het exporteren naar DV-AVI.
Eigenaardig is tevens het verschijnsel dat het exta benodigd geheugen niet wordt vrijgegeven nadat het proces is gestopt en ook niet nadat Film Sluiten is geselecteerd. Pas na afsluiten van VDL komt dit weer vrij.
Het maken van een DVD van een film van ruim een uur en het wegschrijven van de film als Mpeg bestand gaat bij mij zonder geheugenproblemen.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

+Quote Post

2 Pages V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

RSS Lo-Fi Version Time is now: 22.11.2009 21:43:34