Fout In Dvdmaker.dll En In Mpeg Encoder, films laden en branden lukt niet meer |
![]() ![]() |
Fout In Dvdmaker.dll En In Mpeg Encoder, films laden en branden lukt niet meer |
| Guest_rfilius_* |
24.05.2004 10:49:13
|
|
Guests |
(IMG:http://support.magix.net/boards/magix/style_emoticons/default/sad.gif) Wanneer ik een dip.project wil aanmaken en films laad, krijg ik de melding: "Fout in module 'Dvdmaker.dll' op adres ox06a7dd4c uitzondering 0 x 000005 "Access Violation."
"Interne gegevensbestanden zijn waarschijnlijk vernietigd en het opgeslagen bestand is beschadigd. Het is raadzaam om het project onder een nieuwe naam op te slaan en het bestand te verifiëren na het programma opnieuw te hebben opgestart." Met diezelfde bestanden had ik een paar dagen geleden geen problemen en heb ik eerder wel succesvol dvd's gebrand via Magix. Als ik een ander bestand neem (van dezelfde videocassette) waarmee ik geen laadproblemen heb, krijg ik tijdens het branden de melding: "illegal motion vector value- error in de MPEG Encoder." Er is niks bijzonders gebeurd in de korte tijd dat ik de bestanden wel succesvol kon branden en nu. Ik heb hooguit meer geheugen gebruikt. Computereigenschappen: Windows ME 36,4 GB ruimte op de harde schijf (waarvan nu ongeveer 12 GB vrij beschikbaar) 768 MB RAM geheugen 133 megahertz dvd brander HP dvd100i Wat ik al gedaan heb: - CD-burnprofiler en nieuwste patch gedownload - Magix Videodeluxe gedeinstalleerd ,maar wel via de deďnstalleer-optie van Magix, niet die van Windows. Dan manueel de map c:\Magix gewist, prullenbak leeggemaakt, computer heropgestart. Magix opnieuw geďnstalleerd. Geen resultaat. (My Records en My Audio en het logboek had ik vooraf veilig gesteld) - Ik heb ook wat testfilmpjes gemaakt van demo's die standaard in Vdl staan en van eigen filmpjes. De ene keer lukken ze wel, de andere keer niet, maar waarom, geen idee. Wie heeft enig idee wat de oorzaak kan zijn? |
|
|
|
24.05.2004 11:01:36
|
|
|
Expert ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 300 Joined: 19.01.2004 15:26:55 From: Gent, Oost-Vlaanderen, België Member No.: 13.001 |
Rfilius (is dit Latijns?)
Heb je nergens DEZELFDE namen gebruikt voor discprojecten, Magix-films, videofragmenten enz.... Als dit wel het geval is, kan Magix volledig in de war geraken.... Ik bedoel dus twee *.dip projecten met dezelfde naam enz... Met 'interne bestanden' worden waarschijnlijk de *.avd en nog andere types bestanden bedoeld, die automatisch aangemaakt worden. Als alles goed 'gebackupt' is, zou je eens kunnen proberen alles te wissen, en dan de backup selectief terug te zetten: dus enkel de *.AVI of *MPEG bestanden, zonder de *.avd's. Als je deze nu wel kunt importeren, dan heb je toch al je originele films terug. Later kun je dan zien hoe het met je Magix-filmarrangementen of discprojecten zit...... 12GB lijkt mij een beetje krap, vooral als je met hele grote bestanden gaat werken..... Fred. This post has been edited by videofred2: 24.05.2004 11:33:44 |
|
|
|
24.05.2004 12:52:39
|
|
|
MAGIX Junkie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Customer Moderator Group NL Posts: 1.066 Joined: 17.12.2002 20:25:54 From: Ravels Member No.: 2.566 |
Wat Fred hier zegt m.b.t. bestandsnamen kan inderdaad oorzaak zijn van de meest gekke problemen, en bovendien, afhankelijk van de lengte van je film, kan 12 gb krap zijn, zeker als daar nog fragmentatie van je HD zou mee gemoeid zijn.
Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat de dingen die je probeert te doen op de een of andere manier als gevolg hebben dat VdL een bestand moet aanmaken dat groter is dan 4gb. Ik zie nl. dat je met WinMe werkt en dat betekent dat je HD(s) FAT 32 geformatteerd zullen zijn. De maximale bestandsgrootte (los van de aard van het bestand) onder FAT 32 is 4gb. Een laatste mogelijkheid, en misschien wel de meest waarschijnlijke, kan een hardwareprobleem zijn, meer bepaald een beschadigd RAM latje. Met je 768mb ram heb je 3 latjes gemonteerd. Zeer waarschijnlijk is er met eentje daarvan iets mis. Je zou dit kunnen controleren met de een of andere ram tester. Maar zelfs al zou een dergelijke test geen probleem signaleren, dan is dat nog geen garantie. Ik zou in jou geval proberen de slechte te identificeren door er telkens eentje (3 keer een ander dus) uit te nemen en met 512 mb te werken. Je zal ze hierbij waarschijnlijk eveneens van slot moeten verwisselen. Het is best mogelijk dat enkel VdL hier een probleem maakt terwijl andere progs als bv. Word of Excel hier helemaal geen hinder van ondervinden, gewoon omdat zij het met veel minder intern geheugen kunnen stellen. Als het zo ver is hoor ik graag wat de eventuele oplossing geweest is. Succes. |
|
|
|
| Guest_rfilius_* |
04.06.2004 11:27:00
|
|
Guests |
(IMG:http://support.magix.net/boards/magix/style_emoticons/default/sad.gif)
Helaas, ik heb jullie sugggesties opgevolgd maar het probleem is nog steeds hetzelfde: Wanneer ik een dip.project wil aanmaken en films laad, krijg ik de melding: "Fout in module 'Dvdmaker.dll' op adres ox06a7dd4c uitzondering 0 x 000005 "Access Violation." "Interne gegevensbestanden zijn waarschijnlijk vernietigd en het opgeslagen bestand is beschadigd. Het is raadzaam om het project onder een nieuwe naam op te slaan en het bestand te verifiëren na het programma opnieuw te hebben opgestart." Ik heb 2 geheugenlatjes gemonteerd, 1 van 265 en 1 van 265. Ik heb ze eruit gehaald, opnieuw een voor een erin gedaan, etc., maar krijg hetzelfde resultaat. RAMtest leverde ook niks op. Nieuw project opgestart met steeds andere namen, ook zonder resultaat. Ik heb nog nieuwe drivers voor mijn beeldschermkaart gedownload, ook geen succec. Uiteindelijk heb ik nog een heel ander programma geinstalleerd, Roxio Easy CD/ DVD Creator 6.0, en daar gaat het allemaal prima mee. Maar ja, daar heb ik Videodeluxe niet voor gekocht,.. Zou het aan de BIOSinstellingen kunnen liggen? Of heeft iemand nog een ander idee? Enne, videofred2: Filius is inderdaad latijn (zoon). Bedankt vast! |
|
|
|
07.06.2004 09:25:59
|
|
|
Expert ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 300 Joined: 19.01.2004 15:26:55 From: Gent, Oost-Vlaanderen, België Member No.: 13.001 |
QUOTE(rfilius @ Jun 4 2004, 11:27 AM) (IMG:http://support.magix.net/boards/magix/style_emoticons/default/sad.gif) Helaas, ik heb jullie sugggesties opgevolgd maar het probleem is nog steeds hetzelfde: Wanneer ik een dip.project wil aanmaken en films laad, krijg ik de melding: "Fout in module 'Dvdmaker.dll' op adres ox06a7dd4c uitzondering 0 x 000005 "Access Violation." "Interne gegevensbestanden zijn waarschijnlijk vernietigd en het opgeslagen bestand is beschadigd. Het is raadzaam om het project onder een nieuwe naam op te slaan en het bestand te verifiëren na het programma opnieuw te hebben opgestart." Ik heb 2 geheugenlatjes gemonteerd, 1 van 265 en 1 van 265. Ik heb ze eruit gehaald, opnieuw een voor een erin gedaan, etc., maar krijg hetzelfde resultaat. RAMtest leverde ook niks op. Nieuw project opgestart met steeds andere namen, ook zonder resultaat. Ik heb nog nieuwe drivers voor mijn beeldschermkaart gedownload, ook geen succec. Uiteindelijk heb ik nog een heel ander programma geinstalleerd, Roxio Easy CD/ DVD Creator 6.0, en daar gaat het allemaal prima mee. Maar ja, daar heb ik Videodeluxe niet voor gekocht,.. Zou het aan de BIOSinstellingen kunnen liggen? Of heeft iemand nog een ander idee? Enne, videofred2: Filius is inderdaad latijn (zoon). Bedankt vast! Zoon, (grapje, hoor) (IMG:http://support.magix.net/boards/magix/style_emoticons/default/biggrin.gif) Rfilius, Vergeet nu even die discprojecten en laad gewoon een Magix-film, of , beter nog, maak een nieuwe, korte film aan. Neem nu gewoon de optie 'DVD maken'. Let goed op de naamgeving: als er gevraagd wordt om iets te saven, neem dan telkens een andere naam. Wat gebeurt er nu exact op het moment dat je de rode 'brand' knop indrukt? Fred. |
|
|
|
| Guest_rfilius_* |
08.06.2004 21:05:54
|
|
Guests |
Had ik geprobeerd, maar ging toen fout.
Vervolgens heb ik alles wat maar enigszins kon, van mijn harde schijf af gegooid om ruimte te creeren en het toen nog eens geprobeerd. Film gemaakt van 15 minuten en dit ging voor het eerst weer goed! Yes! (IMG:http://support.magix.net/boards/magix/style_emoticons/default/smile.gif) Ga hetzelfde nu proberen met een langere film. Enig idee hoeveel minuten film er ongeveer op zouden moeten passen? Filia (zoek maar op in je latijnse woordenboek) |
|
|
|
09.06.2004 07:12:20
|
|
|
Filia,
Ik heb geen Latijns woordenboek, maar ik doe een gok: dochter, zonen? Ik ben blij dat je nu eindelijk weer verder kunt. Hoeveel er precies op een DVD past is een vraag voor de andere forumgebruikers, voorlopig werk ik enkel met korte films, max 30 min. Als ik het goed begrijp had je te weinig plaats op de harde schijf, niet? Nog een tip: als je dit niet gewijzigd hebt via systeeminstellingen, dan staat er in de map 'Magix' een submap 'HDP' en 'My Record'. Deze twee mappen kunnen behoorlijk vollopen! Maar die mag je maar leegmaken als alles goed op backup staat. Fredius (IMG:http://support.magix.net/boards/magix/style_emoticons/default/biggrin.gif) |
|
|
|
09.06.2004 14:09:03
|
|
|
Betreffende het maken van langere films:
Onze moderator, Plemmens, geeft hier een zeer goede oplossing voor! Fred. |
|
|
|
| Guest_rfilius_* |
11.06.2004 22:15:45
|
|
Guests |
(IMG:http://support.magix.net/boards/magix/style_emoticons/default/mad.gif)
Helaas, het probleem bestaat nog steeds. QUOTE Wanneer ik een dip.project wil aanmaken en films laad, krijg ik de melding: "Fout in module 'Dvdmaker.dll' op adres ox06a7dd4c uitzondering 0 x 000005 "Access Violation." "Interne gegevensbestanden zijn waarschijnlijk vernietigd en het opgeslagen bestand is beschadigd. Het is raadzaam om het project onder een nieuwe naam op te slaan en het bestand te verifiëren na het programma opnieuw te hebben opgestart." Ik heb geprobeerd een iets langere film te maken (30 minuten), maar ik kreeg dezelfde foutmelding. Ditmaal heb ik zelfs een extra harde schijf geinstalleerd van 120 GB. Magix weer eraf gehaald, opnieuw ingeinstalleerd, opnieuw een film gemaakt van 15 minuten, maar ik krijg exact dezelfde melding. Wie heeft enig idee waar dit nog aan kan liggen????? Ik kan dus wel monteren, maar geen project aanmaken laat staan branden. Een enkele keer lukt het ineens wel, maar ik heb geen idee waarom het dan wel lukt. Renee (Filia is inderdaad latijn voor dochter (IMG:http://support.magix.net/boards/magix/style_emoticons/default/wink.gif) ) |
|
|
|
14.06.2004 08:45:15
|
|
|
Renee,
Die éne keer lukt het wel.... Vervelend probleem dat je daar hebt! We moeten het probleem localiseren... Kun je eens een langere montage exporteren in AVI-formaat? Dan terug een nieuwe film opstarten, en die AVI importeren. Je hebt dan maar één track op je tijdslijn staan, zonder enig effect of overgang. Maak nu een paar hoofdstukmarkers. Probeer dit nu eens op DVD te branden, als dit lukt heeft het niets met de lengte te maken, maar met de montage zelf. Het is mij niet geheel duidelijk wat je precies bedoelt met 'een *dip project aanmaken', dat moet je toch niet specifiek doen, het programma doet dat voor jou.. En dan: 'films laden', kun je eens stap voor stap uitleggen wat je precies doet, en bij welke stap het mis gaat? Fred. This post has been edited by videofred2: 14.06.2004 08:57:29 |
|
|
|
| Guest_rfilius_* |
15.06.2004 20:27:19
|
|
Guests |
Moet ik, om een langere montage in AVI-formaat te maken, de automatische sceneherkenning uitzetten wanneer ik de film van mijn camera op de harde schijf zet? (Je ziet, ik ben lang geen expert!)
Hoe ik het nu doe: 1. Ik transporteer een deel film van mijn camera op de harde schijf, en dit worden dan AVI-bestanden 2. Ik monteer deze bestanden en sla ze dan op, het worden dan dus mvd bestanden. 3. Ik maak een project aan, laad daar verschillende films in (dat wordt dan dus een multifilm-project) en sla het dan op. Het wordt dan automatisch een dip-bestand. Tijdens het laden van die films gaat het dus meestal fout. Ik krijg dan al bij de eerste film de melding dat er een fout in de DLL-maker is. Soms lukt het laden van de eerste film nog wel, maar dan krijg ik die melding bij het laden van de volgende film. Kun je daar iets mee? Vast bedankt, Renee |
|
|
|
16.06.2004 10:47:12
|
|
|
QUOTE(rfilius @ Jun 15 2004, 08:27 PM) Moet ik, om een langere montage in AVI-formaat te maken, de automatische sceneherkenning uitzetten wanneer ik de film van mijn camera op de harde schijf zet? (Je ziet, ik ben lang geen expert!) Je moet helemaal geen nieuwe film van je camera halen, gebruik deze die reeds op je computer staan. Je vraag over sceneherkenning kan ik niet beantwoorden, ik heb hier geen ervaring mee. Hoe ik het nu doe: 1. Ik transporteer een deel film van mijn camera op de harde schijf, en dit worden dan AVI-bestanden 2. Ik monteer deze bestanden en sla ze dan op, het worden dan dus mvd bestanden. Neen! Het blijven AVI-bestanden, en die blijven staan waar ze werden opgeslagen werden als je ze van je camera binnenhaalde. Een MVD-bestand is enkel een verwijzing naar die bestanden, een soort scenario. 3. Ik maak een project aan, laad daar verschillende films in (dat wordt dan dus een multifilm-project) en sla het dan op. Het wordt dan automatisch een dip-bestand. Ook dit DIP-bestand is enkel een verwijzing naar alles wat het moet bevatten. Tijdens het laden van die films gaat het dus meestal fout. Ik krijg dan al bij de eerste film de melding dat er een fout in de DLL-maker is. Soms lukt het laden van de eerste film nog wel, maar dan krijg ik die melding bij het laden van de volgende film. Kun je daar iets mee? Vast bedankt, Renee Renee, Ik heb hier en daar wat commentaar tussen je antwoord gezet, hopelijk wordt één en ander je nu duidelijker. Bestudeer eens heel goed wat er allemaal op je harde schijf staat, en in welke directory. Doe dit met de Windows-verkenner. Maar opgelet: niet zomaar beginnen wissen, enkel alles eens goed bekijken. Ik denk dat daar de oplossing van je probleem te vinden is. Het is ook het heel belangrijk na te gaan of de fout telkens bij dezelfde films plaatsvindt, of bij films met dezelfde bewerkingen: een overgang of effect, bijvoorbeeld. Je zou ook eens enkele totaal nieuwe MVD's kunnen aanmaken, op basis van de bestaande AVI's die reeds op je computer staan. Het is echt wel belangrijk een goed inzicht te hebben in hoe Magix met bestanden omgaat, en waar die geplaatst worden. Heel kort samengevat: als je een bestand dat gebruikt wordt door een DIP of MVD-bestand verplaatst, herbenoemt of verwijdert, krijg je problemen met het betreffende DIP of MVD-project. Fred. This post has been edited by videofred2: 16.06.2004 11:27:46 |
|
|
|
16.06.2004 14:27:49
|
|
|
MAGIX Junkie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Customer Moderator Group NL Posts: 1.066 Joined: 17.12.2002 20:25:54 From: Ravels Member No.: 2.566 |
Ter aanvulling en verdere verduidelijking van wat Fred komt te zeggen:
QUOTE Moet ik, om een langere montage in AVI-formaat te maken, de automatische sceneherkenning uitzetten wanneer ik de film van mijn camera op de harde schijf zet? Als je een band opneemt op je harde schijf dan wordt dat inderdaad een avi. Als je hierop scenedetectie toepast dan registreert VdL punten waarmee het later (als dat gewenst zou zijn) de opgenomen film gemakkelijk in stukken kan verdelen zodat de montage gemakkelijker wordt. Scenedetectie wordt dus toegepast op het onbewerkte bronmateriaal dan van je camera op je HD is gezet. Het verandert dus op geen enkele manier iets aan de opnames van je camera maar zet bij wijze van spreken hier en daar een rood vlaggetje om nadien zijn weg terug te vinden.Het al of niet maken van een langere montage in AVI heeft hier totaal niets mee te maken. QUOTE Hoe ik het nu doe: 1. Ik transporteer een deel film van mijn camera op de harde schijf, en dit worden dan AVI-bestanden 2. Ik monteer deze bestanden en sla ze dan op, het worden dan dus mvd bestanden. 1. Ik zei het net al: Als je een band opneemt op je harde schijf dan wordt dat inderdaad een avi. 2. Zoals Fred reeds stelde: Het worden geen mvd bestanden. Er wordt wel een mvd bestand aangemaakt waarin VdL bijhoudt wat je allemaal aan bewerkingen uitgevoerd hebt, welke delen van je opgenomen avi(s) gebruikt werden en welke eventuele hulpbestanden (bv. muziek van een CD) gebruikt werden en waar die terug te vinden zijn op de harde schijf. In feite is dit mvd bestand dus niets anders dan een logboek. Op het moment dat je je film effectief gaat maken (als avi of als mpeg of gebrand op DVD bv.) gaat VdL dit logboek gebruiken om de film samen te stellen. Je kan het vergelijken met een tekstbestand met allemaal instructies die in de maakfase stuk voor stuk uitgevoerd worden. Vandaar dat, wat Fred reeds zei, het verplaatsen (of naam wijzigen) van een component die in de film gebruikt werd een probleem geeft omdat VdL (dat gaat kijken in zijn logboek) ze niet meer kan vinden. Voor dip bestanden geldt hetzelfde princiepe. Ik heb in deze topic een procedure beschreven waarmee je zonder problemen een lange film zou moeten kunnen maken op basis van verschillende kleinere (bv.20 min) tussentijds als avi geëxporteerde bestanden. (menu Bestand, Film exporteren, Video als dv-avi) Lees ze eens aandachtig door. Probeer ze bij wijze van test een keer uit met korte bestanden. Kwestie van het gevoel ervoor te krijgen zonder dat het allemaal te lang gaat duren. |
|
|
|
![]() ![]() |
|
Lo-Fi Version | Time is now: 22.11.2009 21:32:39 |